Zizi Kirana tertek4n? – “Sekarang jalan terbaik mengadu pada Allah”

RIMAS dengan pelbagai isu negara yang menjadi perbualan hangat netizen, penyanyi Zizi Kirana mengambil keputusan untuk tidak membuka laman sosial selama lima hari.

Zizi berkata dia tertek4n dengan pelbagai topik yang menjadi perbalahan segelintir masyarakat antaranya isu berkaitan penularan Covid-19 dan hal membabitkan politik negara.

“Saya ambil keputusan untuk berehat daripada menggunakan laman sosial selama lima hari. Saya rasa rimas dan semak dengan pelbagai cerita terutamanya perbalahan netizen mengenai isu Covid-19 dan hal politik negara.

“Lebih membuatkan saya kecewa apabila membaca perkongsian seorang individu di laman sosial yang tak habis-habis menyalahkan orang lain dalam kes Covid-19 ini, sampai ada yang kata Sabah jadi punca kes meningkat.

“Itu belum masuk isu politik lagi… sepatutnya dalam keadaan getir begini kita semua berganding bahu dan bekerjasama memutuskan rantaian jangkitan dan bukannya menunding jari menyalahkan antara satu sama lain,” katanya kepada mStar.

Zizi berehat daripada menggunakan laman sosial kerana tertek4n membaca pelbagai komen netizen.

Zizi menjauhkan diri daripada menggunakan semua aplikasi laman sosial dan membukanya semula pada Isnin lalu.

Dalam pada itu, penyanyi lagu Eh ini berkata dia memilih berehat daripada media sosial kerana teringat nasihat yang disampaikan oleh mentornya iaitu komposer Malique.

Saya teringat pesanan abang Malique, kalau rasa stres atau serabut cuba tutup laman sosial… berehat sekejap!

ZIZI KIRANA

PENYANYI

“Saya teringat pesanan abang Malique, kalau rasa stres atau serabut cuba tutup laman sosial… berehat sekejap!

“Rehat dan tenangkan diri, mengadu dan bercerita dengan tuhan. Saya guna nasihat itu dan cuba jauhkan diri daripada laman sosial buat sementara waktu, ternyata ia sedikit sebanyak membantu meredakan keresahan ini.

“Dalam keadaan sekarang ni nak mengadu dengan keluarga… mereka pun tengah susah dan berada jauh di Sabah. Kawan-kawan pun ada masalah sendiri, jadi sekarang ini yang terbaik mengadu pada Allah,” ujarnya.

Zizi bimbang keadaan keluarga di kampung halaman Sabah.

Sementara itu, Zizi berkata dia turut bimbang dengan keadaan dan keselamatan keluarga di kampung halaman di Semporna, Sabah.

“Setiap hari saya memikirkan tentang keluarga di kampung. Dalam keadaan angka jangkitan terus meningkat, sudah pasti risau dan bimbang keselamatan mereka itu ada.

“Alhamdulillah mereka semua baik-baik sahaja. Setiap hari saya akan curi masa buat panggilan video dan bertanya khabar.

“Apa yang penting sekarang ini kita berdoa semoga wabak ini cepat-cepat berakhir dan ingatlah moto kita jaga kita. Tak sanggup lagi nak lalui Perintah Kawalan Pergerakan atau lockdown seperti bulan Mac lalu!,” katanya.

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf