“Saya Akan Ingat Sampai Bila2”- Men4ngis Balik Rumah, Isteri AC Mizal DiIvdah Waktu Beli Barang

Pengacara dan pelakon popular Datuk AC Mizal mengimbas kenangan pah1t yang dilalui oleh isteri kesayangannya Datin Emylia Rosnaida selepas mendirikan rumah tangga.

AC mended4hkan perkara itu secara eksklusif menerusi program Rumah No 107 yang disiarkan pada tahun lalu.

Menurut AC, ramai yang menganggap Emylia adalah punca pencraiannya dengan bekas isteri.

Disebabkan tanggapan itu jugalah Emylia menerima pelbagai kec4man termasuklah ins1den diluda.h sewaktu membeli barangan keperluan.

Saya Akan Ingat Sampai Bila-Bila' – Mnangis Balik Rumah, Isteri AC Mizal DiIud4h Waktu Beli Barang – News Media Online

“Orang c4ci dia macam-macam, saya ingat lagi dia cerita dia pergi pusat membeli-beIah untuk beli barang kemudian orang lvdah.

“Saya akan ingat ins1den itu sampai bila-bila, orang lvdah dia sebab saya. Saya kahwin dengan dia selepas setahun saya bercrai dan orang menganggap seperti dialah penyebabnya.

“Tapi sebenarnya tidak, selepas saya bercrai selama setahun kemudian barulah saya bersama dengan dia.

“Ada sampai satu tahap dia balik rumah saya tengok dia mnangis. Saya tanya kenapa namun dia tidak mahu cerita.

“Sampailah selepas seminggu dia beritahu tidak mahu pergi membeli barang. Saya tanya lagi dan kemudian barulah dia cerita apa yang menimpa.

“Tiada apa perkataan yang boleh menggambarkan siapa awak untuk saya. Awaklah ny4wa saya dan saya tahu saya tidak akan berada di sini tanpa awak disisi saya. Terima kasih isteriku,” ucap AC seb4k.

Terkenang zaman susah

Terkenang zaman susah ketika mula-mula mendirikan rumah tangga, AC pernah meminjamkan Emylia bajunya sendiri dek perutnya yang makin memboyot ketika h4mil anak pertama.

Zaman kejatvhan AC ketika itu memberi tamparan hebat kepada pasangan ini dalam mengharungi kehidupan rumah tangga. Pada suatu ketika, keadaan menjadi terlalu sukar hingga bekas anggota kumpulan yang popular pada era 1990-an, 4U2C ini terpaksa bekerja di kedai menjual kereta terpakai.

Tiada pilihan selain mengikat perut demi membi4yai bil h0sp1tal isteri yang sarat h4mil anak sulung, AC berdepan pelbagai cabaran untuk mempertahankan rumah tangga mereka.

AC Mizal Throwback Kisah Silam Beliau Yang Ramai Orang Tak Tahu – My Blog

“Setiap kali masa rehat, kawan-kawan ajak keluar makan dan saya akan cakap sudah kenyang. Sedangkan saya hanya meneguk air paip sebab nak kumpul duit untuk bayar bil bersalin.

“Pada mulanya, doktor beritahu isteri akan bersalin normal, entah macam mana Emylia perlu dibedah. Ketika itu, saya memang kusut dan runsing sebab duit hanya cukup untuk menjelaskan bil bersalin normal.

“Saya memang tak ada duit langsung sampaikan terpaksa bagi isteri pakai baju saya. Ini kerana saya tak mampu hendak beli baju keh4milan. Ketika itu, simpanan cuma ada RM1,000 untuk kos bersalin.

“Apabila doktor cakap perlu dibdah, saya memang tak tidur lena sehinggakan terpaksa tidur di bawah katil h0sp1tal memikirkan duit,” luah AC.

Terus berkongsi kisah, AC berkata, ketika itu, baharulah beliau tahu siapa teman sejati dalam kalangan kenalan yang ada.

“Ini kerana kawan-kawan yang rapat dengan saya semuanya menghiIangkan diri. Mujurlah ada seorang hamba Allah yang sudi pinjamkan duit disebabkan saya tidak cukup RM800 untuk membayar bil h0sp1tal.

“Sejak itu, setiap rezeki yang datang saya tak pernah toIak. Duit yang masuk, sama ada sikit atau banyak, saya simpan betul-betul demi keluarga,” katanya yang bersyukur dikurniakan isteri yang amat memahami, tidak pernah merungut dan sentiasa berada di sampingnya.

AC Mizal Thr0wback Foto Kahwin – “Kurus Dan Kacaknya Inspektor Mazlan”

AC Mizal Throwback Foto Kahwin - “Kurus Dan Kacaknya Inspektor Mazlan” Foto: Gempak

DALAM pada itu, Pengacara Datuk AC Mizal terkenang kembali zaman remaja apabila memuat naik sekeping foto perkahwinannya bersama isteri Datin Emylia Rosnaida.

Menerusi laman sosial Instagram, AC atau nama sebenarnya Mizal Zaini berkongsi foto tersebut untuk tatapan umum.

“Tengok gambar ni teringat zaman remaja dulu-dulu,” tulis AC ringkas di ruangan kapsyen.

Pada majlis persandingan yang diadakan di Ipoh Perak pada tahun 2002 itu, AC dan Emylia masing-masing mengenakan busana berwarna putih dan aksesori sebagai pelengkap gaya.

Hasil tinjauan Gempak di ruangan komen, ramai pengikut yang teruja dengan penampilan kacak AC yang sinonim dengan watak Inspektor Mazlan dalam sebuah drama kepolisan Gerak Khas.

“Teringat muka Datuk sama dengan Inspektor Mazlan,” komen seorang wargamaya.

“Ini yang dalam cerita Gerak Khas tu kan?” tanya seorang wargamaya.

“Nak tanya AC warna lipstick tu color apa ye?” usik seorang wargamaya.

“Alhamdulillah susah senang bersama. Perjalanan yang penuh cerita. Semoga Allah murahkan rezeki Datuk dan Datin. Ini memang legend,” doa seorang warg4maya.

“Zaman kegemilangan ni, Datuk AC kurus dan kacak,” puji seorang wargamaya lagi.

Sekadar info, AC pernah berkahwin dengan Shafnie Zainuddin pada 24 Jun 1995 dan dikvrniakan dua cahaya mata lelaki dan berpisah pada 17 Oktober 2001.

Kemudian AC dan Emylia mendirikan rumah tangga pada 10 Oktober 2002 dan menpunyai dua anak iaitu Damien dan Fea.

 

Sumber: Gempak, Media Hiburan, BHarian

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.