“Pernah Makan Tisu Bersama Kuah R0ti Canai Orang, Isteri Tak Tahu…,”- AC Mizal Imbau Zaman Svkar, Duit Dalam Bank Tinggal RM250 Saja!

Hiburan

Sebelum ini, Pengacara Datuk AC Mizal terkenang kembali zaman remaja apabila memuat naik sekeping foto perkahwinannya bersama isteri Datin Emylia Rosnaida.

Menerusi laman sosial Instagram, AC atau nama sebenarnya Mizal Zaini berkongsi foto tersebut untuk tatapan umum.

“Tengok gambar ni teringat zaman remaja dulu-dulu,” tulis AC ringkas di ruangan kapsyen.

Pada majlis persand1ngan yang diadakan di Ipoh Perak pada tahun 2002 itu, AC dan Emylia masing-masing mengenakan busana berwarna putih dan aksesori sebagai pelengkap gaya.

Hasil tinjauan Gempak di ruangan komen, ramai pengikut yang teruja dengan penampilan kacak AC.

Ia sinonim dengan watak Inspektor Mazlan dalam sebuah drama kep0lisan Gerak Khas.

“Teringat muka Datuk sama dengan Inspektor Mazlan,” komen seorang wargamaya.

“Ini yang dalam cerita Gerak Khas tu kan?” tanya seorang wargamaya.

“Nak tanya AC warna Iipstick tu color apa ye?” usik seorang wargamaya.

“Alhamdulillah susah senang bersama. Perjalanan yang penuh cerita. Semoga Allah murahkan rezeki Datuk dan Datin. Ini memang Iegend,” doa seorang wargamaya.

“Zaman kegemiIangan ni, Datuk AC kurus dan kacak,” puji seorang wargamaya lagi.

Duit Tinggal RM250

Baru-baru ini, pengacara terkenal, Datuk AC Mizal berk0ngsikan kisah kesus4hannya satu ketika dahulu.

Ia ketika dia dan isteri, Datin Emylia Rosnaida sedang menantikan kehadiran anak pertama mereka.

AC berkata ketika itu merupakan zaman svkarnya di dalam kerjaya seni dan banyak cerita mengenainya diperkatakan.

“KeIahiran anak pertama kami, Muhammad Reeve Damien. Waktu ini kami tengah sus4h.

Malah ketika isteri saya meng4ndungkan Reeve tujuh bulan pertama, duit dalam akaun ada RM250 sahaja.

“Waktu ini boleh dikatakan saat saya jatvh, dimana banyak cerita mengenai saya macam-macam,” katanya.

K0ngsinya lagi, isterinya terpaksa meIahirkan anak sulungnya secara pembed4han kerana mengalami s4kit bersaIin lebih 12 jam.

Sedangkan duit hanya cukup untuk bersaIin secara normal sahaja.

“Ketika itu waktu 12 tengah malam. Pada waktu itu, isteri saya s4kit meng4ndung lebih 12 jam. Bulan itu, Allah bagi rezeki pada saya dapat tawaran empat drama sekaligus.

“Tetapi pada waktu isteri nak meIahirkan, duit hanya cvkup untuk bersaIin secara n0rmal sahaja.

Akan tetapi oleh kerana 12 jam s4kit, mahu tak mahu lakukan pr0sedur pembed4han. Bay4ran berlakon pun banyak tak dapat lagi.

“Tak mengapalah, saya minta isteri untuk lakukan pembed4han, duit saya cari.

Alhamdulillah saya ada seorang rakan di Ipoh berikan saya p1njam duit,” katanya.

AC turut berk0ngsikan ada ketika dia pernah makan t1su bersama kuah roti canai orang namun perkara itu tidak diketahui isterinya.

“Ketika isteri meng4ndung, saya pernah cerita saya makan t1su bersama kuah roti canai orang.

Isteri tak tahu, bila waktu pagi rakan ajak pergi sarapan saya cakap tak apa, saya dah makan.

“Ini kisah benar. Kalau orang nak cerita pasal kesus4han dengan saya tak p4yahlah. Saya sudah laIui macam-macam,” katanya.

Dalam pada tu, AC meng4kui kehadiran anak-anaknya banyak membuka pintu rezeki buat mereka sekeluarga.

“L4hirnya anak lelaki saya, rezeki mulai terbvka dan kehad1ran anak perempuan saya, Fya Erissa memang dia lebih bvkakan rezeki.

Memang rezeki anak, kami hanya menvmpang,” katanya

Antara komen n3tizen

 

Sumber : Gempak, Media Hiburan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.