Hidap knser, ditinggaI suami.. Wanita berjvang hidup dgn anak aut1sme

Keluarga Tempatan

Setiap insan yang berumah tangga pasti mengharapkan agar dapat hidup bahagia bersama pasangan yang dicintai hingga akhir h4yat.

Namun, berbeza dengan perk0ngsian seorang wanita yang juga pengguna TikTok dikenali sebagai @cikadahh apabila memaklumkan telah dit1nggal oleh sang suami sedangkan lelaki itu pernah berjanji untuk menjaganya hingga ke akhir usia.

Anak aut1sme, dis4hkan knser

Lebih menyed1hkan, lelaki itu men1nggalkannya serta anak yang aut1sme demi wanita lain ketika dia dis4hkan mengh1dap knser.

Dalam keadaan tiada pekerjaan dan tiada simpanan, dia bangkit demi diri sendiri dan anak untuk meneruskan kehidupan yang dianugerahkan oleh Allah S.W.T.

Kini bahagia dengan anak

Berkat kes4barannya, kini dia mengakui hidup lebih bahagia dan sudah pun mampu meraih pendapatan sendiri dengan berniaga bagi menampung keperluan diri serta anak syurganya.

“Alhamdulillah. Saya kini bahagia berdua dengan Zara. Allah hadiahkan rezeki tak putus-putus untuk saya walaupun saya struggle dengan rawatan saya dan struggle untuk handle Zara,” tulisnya.

Wanita hebat!

Sehvbungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata warg4net telah men1nggalkan komen dengan menzah1rkan rasa s1mpati mendengar perjalanan hidup wanita tersebut.

Walau bagaimanapun, mereka berb4ngga dengan pencapaiannya kini dan berharap agar Allah S.W.T terus memperluaskan rezekinya dan mempermudahkan segala urusannya bersama anak tersayang.

Sis Iayak dapat yang lebih baik

Uj1an hebat buat orang yang kuat..

Allah bersama hambanya..

Sem0ga diberi kesihatan & kebahagian yang baik..

Terus kvat sisi. Allah dah atur yang terbaik..

 

Sumber: TikTok @cikadahh, OMM (Nuha Kefli)

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.