“Aku dah simb4h isteri air yassin, air I0ngkang je blum lagi..”- Baru 4 Tahun Kahwin Berat Badan Isteri Dah 95kg

KRT

B4ca perlahan lahan, semoga dapat pengajaran dari k1sah ini. Assalammualaikum dan selamat sejahtera kepada s3mua pemb4ca. Min tolong hide kan fb aku. M1n aku dah 4 tahun kawin min. Sebelum khawin bini aku sel4lu hias diri cantik2. Ber4t badan pun baru 65 kg seb3lum kahwin. Lepas 4 tahun min kami kahwin b3rat badan dia naik sampai 95 kg min.

Baru anak sorang. K4lo badan naik sebab b3ranak takpe min tapi sel3pas kahwin je makan macam esok makanan dah t4kde je kat dunia.

Ada saka ke.? Masa dalam ker3ta aku si4p pasang ayat ruqyah tapi dia ok je min sampai tertido takde pulak kerasukan.

Kadang2 aku simbah air Yasin k4t dia m1n tapi dia g3lak2 je min. Air kolah msjid pun aku pernah simbah tapi tak jadi apa. Cuma air l0ngkang je belum lagi.

Bila aku cakap aku n4k cari bini lain dia marah. Dia cakap nak crai. Pastu aku cakaplah kalo crai sapa nak bagi dia makan. terus diam d1a min.

Kenapa min perempuan ni taw c4ntikkan diri sebelum khawin lepas khawin macam dah tak penting bagi mereka. Salah ke keputvsan aku k4lo nak khawin lain?

Kisah ke 2 lebih mendeb4rkan, baca perk0ngsian di baw4h

Assalamualaikum dan hai semua. First time aku rasa nak meluah, apa yang terpendam lama kat hati pasal berat badan dan warna kuulit aku. Ya, fizikal yang jadi bahan ejekan dan hinaan orang cantik dan kur0s kat luar sana.

Aku memang besar gedempol sejak lahir. Lahir2 je berat hampir 4 kilogram. Kepala aku pun besar. Cukup sksa mak nak lahirkan aku. Terima kasih mak.

Kalau cari baju, memang susah sikit sebab kepala tak muat. Salah aku ke kepala tengkorak besar sejak azali ni? Hahaha.

Dari kecil lagi dah jadi bahan ejek saudara mara aku. Aku ni orang kampung je, jadi memang duduk pun dikelilingi mak cik, pakcik dan sepupu sepapat.

Mereka kata nanti kalau aku dah besar, memang tak ada sape nak kahwin dengan aku sebab aku gem0k dan hiitam…

Ye lah masa sekolah pun aku memang tak pernah ada boifren, tak macam anak2 gadis mereka cantik kur0s puutih kuulit gebu halus mulus senang bertukar2 teman lelaki. Ohh anak gadis macam tu rupanya yang mereka banggakan yaaa. Hehehe.

Mereka kata nanti kalau aku jadi anak dara tua, nak kahwinkan aku dengan duda-duda tua kampung atau jadi isteri nombor dua ke tiga ke empat ke, asalkan bersuami kata mereka….

Aku dengar dan senyumkan aje. Takpelah, jodoh dan pertemuan bukan urusan aku. Cuma memang dari sekolah menengah lagi, setiap kali aku habis solat aku akan berdoa dan minta secara detail ciri-ciri suami yang aku nak (Antara doa tu aku nak suami kacak, baik hati, penyayang, kaya, dan beriman).

Sebenarnya dulu aku memang sedih sangat bila saudara mara panggil aku badak sumbu, badak air, anak gajah, dinasor, jalan bergegar macam gempa bumi, dan macam-macam lagi lah tak sanggup nak tulis takut termenangis kang… Hehehe.

Dari rumah sampai ke sekolah aku ni jadi bahan hinaan orang je… Sampai mereka kata aku ni dari lahir sampai ke besar tak cantik. Huhu. Aku bukan tak usaha nak kur0s tau, zaman dulu tak sama macam sekarang boleh gugel je.

Aku budak kampung tak reti apa itu eat clean dan sebagainya, kat sekolah bukan ada ajar pun…. Balik sekolah pun makan apa mak masak… ayam goreng, asam pedas, kuah lemak… Hujung bulan ayah bawak makan kepci mekdi pizza kat bandar.

Bukan salah mak ayah aku tau aku gem0k dulu… Mereka pun mungkin takde kesedaran dan ilmu pengetahuan untuk jaga berat badan aku.

Bila zaman sekolah aku tak ada orang nak berkawan, ye lah siapa jeee suka kawan dengan orang gem0k hiitam kan?

Aku ni jenis belajar je.Sebab takde kawan kannn, apa lagi hiburan aku masa tu selain baca buku dan buat kerja sekolah sambil dengar radio atau alunan bebelan mak aku??

Hidup aku dulu pergi sekolah dan balik sekolah. Cuti sekolah pun baca je buku apa2 mak ayah aku belikan kat bandar atau pinjam kat sekolah. Baik aku duduk je rumah membaca tak kacau siapa2. Kalau keluar kang terserempak sedara mara buat tambah sedih aku je kan.

Hikmahnya, aku antara pelajar terbaik kat sekolah dan amat suka membaca sehingga kini… Dan sekarang pun aku on the way nak jadi doktor falsafah, kalian doakan aku ya… Sikit jeeee lagi ni….

Aku berfikir balik, andai kata aku ni dulu cantik kur0s kuulit puutih mulus jadi terkenal dan kegilaan, mesti aku sibuk layan teman lelaki sampai tak siap kerja sekolah,

tak fokus cikgu mengajar, dan tak peduli nak dapat skor masa peperiksaan, macam sepupu-sepupu aku yang jadi kebanggaan ibu bapa mereka tuuu. Hehe.

Setiap apa yang terjadi dalam hidup kita ni ada hikmahnya tau.. Kena bersyukur di setiap keadaan dan fokus untuk jadi manusia terbaik dan bermanfaat dalam hidup ni.

Habis SPM, aku berjaya masuk universiti, masa ni lah aku jumpa suami aku. Suami yang menepati ciri-ciri aku nak dalam setiap doa aku lepas solat tu, the power of doa…

Pada mulanya pun aku memang tak yakin yang ada juga orang ikhlas nak aku? Dah lah dia muda dari aku kot… Kacak dan bertubuh sasa pulak tuuuu. Hahaha. Macam tak tercapai dek akal aku itulah jodoh aku.

Suami aku tak kisah pun aku gem0k hiitam, dia tak pernah hina rupa dan fizikal aku. Alhamdulillah, tahun ni dah masuk 6 tahun kami hidup bahagia berumah tangga. Saling cuba melengkapi. Gduh-gduh manja merajuk tu biasalah, tipulah kalau takde kannn.

Suami aku memang baik sangat. Apa aku perluukan, dia akan usaha untuk sediakan yang terbaik. Aku belajar sampai sekarang pun banyak suami support dari segi sokongan emosi dan kewangan.

Sampai kadang aku rasa aku tak layak jadi isteri dia. Tapi itulah suami yang dikurniakan untuk aku. Dia memang menepati ciri suami yang aku doa dulu.

Aku ada juga tanya kenapa pilih anak gajah macam aku ni?? Jawapannya, dia memang cari isteri yang boleh setia jadi teman hidup sampai akhir hayat dia dan kali pertama nampak aku, dia yakin sangat aku ni jodoh dia… (nak nangis, huhu)

Lepas kahwin, suami sediakan aku rumah siap ada gym dan swimming pool. Katanya untuk mudahkan usaha aku nak turunkan dan kekalkan berat badan ideal dan tenang fikiran untuk belajar.

Terima kasih, suamiku. Sayang doakan hubby murah rezeki dan berjaya dunia dan akhirat. Aku akan sentiasa cuba jadi isteri yang terbaik untuk dia… Kalian doakan kami kekal bahagia ya..

Jujur aku kata, soal jodoh memang aku berserah dan berdoa, yang aku tau aku pergi sekolah dan masuk universiti nak belajar pandai-pandai dan dapat kerja bagus. Aku sibuk usaha untuk capai cita-cita aku nak jadi doktor falsafah. Hehe.

Lagi satu kan… aku ni kahwin dulu dari sepupu sepapat yang ratu cantik kampung tu… Hahahaha. Macam aku cakap tadi, jodoh pertemuan bukan aku yang tentukan. Tapi kasihan juga kat mereka bila selalu kena tipu dengan lelaki. Tipu duit dan janji-janji palsu ajak kahwin…

Tak apa lah, aku doakan mereka bahagia dengan jalan hidup yang mereka pilih.

Aku menulis ni sebab aku faham ramai sangat yang belum bertemu jodoh sampai sekarang. Apa aku mampu nasihat, kalian berdoa dan yakinlah kalian akan dapat apa yang didoakan. Doa tu pulak kalau boleh secara details ciri-ciri suami yang kalian mahukan.

Serahkan semua pada DIA. Fikir positif dan sentiasa bersangka baik walau apa pun terjadi dalam hidup kita dan walau apa pun yang orang hina kita.

Kalau aku yang gem0k dan tak cantik ni pun ada jodoh terbaik, apatah lagi kalian yang cantik dan berkerjaya. Pasti ada. Kena doa dan yakin ok.

 

Sumber : informasiviral

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.