(Video) “Tak pernah berpis4h..”- Budak 3 Tahun Naik Ambulans Sorang2 Tanpa Ibu bapa Undang Seb4k Ramai

Kasih seorang ibu kepada anak sememangnya tiada bertepi. Sungguh hebat hubungan ibu dan anak  ini sehinggakan bila berjauhan ibarat nyawa terp.isah dari badan.

Begitulah yang terpaksa dialami seorang ibu apabila terpaksa berja.uhan dengan anaknya yang telah dibawa ke pusat ku4r4nt1n.

Dibawa ke MAEPS tanpa ibu

Menerusi video yang dimuat naik oleh wanita bernama Fana di TikTok, dia mer4kam anak lelakinya yang berusia 3 tahun untuk dibawa masuk ke dalam ambulans.

Foto: TikTok

Difahamkan, anaknya yang bernama Fayyadh itu telah disahkan p0sitif c0v1d-19 dan akan dihantar ke MAEPS Serdang untuk diku4r4nt1n.

Melalui video tersebut, jelas kelihatan wajah sa.yu anak kecil itu. Apa yang lebih menye.dihkan  adalah dia terpaksa merelakan anaknya menaiki  ambulans itu seorang diri tanpa pengawasannya ataupun suami.

Foto: TikTok

Suami memang sudah berada di MAEPS

Menurut Fana, Fayyadh telah menunjukkan simpt0m dem4m sebelum itu dan mendapat keputusan p0sitif pada hari yang sama. Kini, Fayyadh dipercayai sedang menjalani ku4r4nt1n di MAEPS bersama suaminya yang juga positif c0v1d-19.

Dia tak nan.gis sebab masa nak hantar dia naik ambulans dah cakap dengan dia, nanti pergi jumpa Ayah tau. Ayah dia dah kena hantar kat Maeps sehari sebelum.

Sedang s4rat mengandvng dan turut disahkan p0sitif c0v1d-19

Fana yang sedang sa.rat mengandung 32 minggu itu turut disahkan p0sitif dan telah dihantar ke h0sp1tal Sungai Buloh untuk pem4ntauan r4pi.

Malah, dia juga berkemungkinan akan dibersaIinkan awal sekiranya mendatangkan ris1ko kepada b4yi di dalam kandvngannya.

Saya pregn4nt 32 weeks and p0sitif juga. Saya kena hantar ke h0sp1tal Sungai Buloh dan perlu dip4ntau. Jadi, KKM perlu tempatkan anak saya dibawah jagaan suami saya di Maeps.

Ibu cekaI ini sempat menyampaikan pesanan kepada net1zen agar mend0akan kesihatannya dan keluarga agar mereka segera sembvh dan  bersama semula.

Foto: TikTok

Sehingga artikel ini ditulis, video tersebut telah mendapat perhatian ramai sehingga meraih 843.7K views, 61K likes dan 3K shares di platform berkenaan.

Tak pernah terlintas dalam kepala nak biarkan anak umur 3 tahun naik ambulans sorang-sorang. Tapi, anak ibu kuat! 

Husband ke Maeps 2/7. Anak ke Maeps 3/7. Ibu ke Hosp Sg Buloh 3/7. D0akan kami sekeluarga cepat sihat dan boleh jumpa semula. Ibu rindu anak Ibu.

Semoga diberi kesembvhan

Menjengah ke ruangan komen pula mendapati rata-rata warganet turut berasa seb4k. Ramai juga yang mend0akan agar Fana serta seluruh keluarganya diberi kesembvhan dan dipermudahkan segala  urusan mereka.

Puan kena kuat.. b4by pun kena kuat..

Semoga dipermudahkan urusan..

 

Sumber: Buzzkini.com

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.