‘Anjang Aki sudah tiada’ – Perginya Seorang Bintang Veteran..

Hiburan Tempatan

KUALA LUMPUR: Bintang veteran, Datuk Baharuddin Omar, 85, menghembvskan nafas terakhir akibat ses4k n4fas di kediamannya di Shah Alam, dekat sini, kira-kira jam 6.30 petang ini.

Berita pemergiannya pelakon yang dikenali dengan watak Anjang Aki itu disahkan oleh isterinya, Datin Nazariah Abu Bakar kepada BH Online.

Nazariah, 66, berkata, arw4h suami mninggal dunia bukan disebabkan p4ndemik C0vid-19, sebaliknya arw4h mengh1dap penyak1t pembuIuh d4rah bengk4k.

“Arw4h baru selesai makan dan kemudiannya, masuk ke bilik untuk berehat. Saya pula ke dapur, namun saya mendapati arw4h ses4k n4fas sebaik meninjau keadaannya dalam bilik.

“Selepas itu, arw4h Iangsung tidak sed4rkan diri. Saya dan dua anak berada di sisi arw4h ketika menghembvskan nafas terakhir.

“Alhamdulillah, arw4h pergi dengan mudah. Saya kemudiannya menghvbungi anak-anak lain memaklumkan berita pemergian arw4h,” katanya kepada BH Online.

Allahyarham Datuk Baharuddin Omar meninggal dunia di sisi isterinya, Datin Nazariah Abu Bakar dan dua cahaya mata.
Allahy4rham Datuk Baharuddin Omar mninggal dunia di sisi isterinya, Datin Nazariah Abu Bakar dan dua cahaya mata.

Nazariah berkata, seorang cucu yang bertugas sebagai doktor di Klang bergeg4s pulang ke rumah dan menjalankan ujian caIitan C0vid-19 pada arw4h.

“Cucu mengesahkan arw4h bukan mninggal dunia disebabkan p4ndemik C0vid-19,” kata Nazariah.

Seniman veteran 'Anjang Aki' sudah tiada

Allahy4rham Baharuddin meninggalkan tujuh cahaya mata dan dua anak tiri. Jnazahnya dijangka akan dikebvmikan di Sungai Tua, Batu Caves, Selangor.

“Sama-sama kita d0akan agar segala khiIaf arw4h diampunkan dan ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman dan beramal soIeh,” tulisnya.

Sementara itu, Allahy4rham Baharuddin juga baru-baru ini diwawancara oleh personaliti terkenal, Datuk Aznil Nawawi dalam program Yang Dulu terbitan Astro.

Yang Dulu merupakan program yang menzahirkan penghargaan kepada karyawan seni veteran.

 

Sumber: BH ONLINE, UTUSAN ONLINE, BH ONLINE

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.