“Pergi minta maaf dgn Pakcik tu atau saya akan bersemuka dengan AWAK!” – Yusuf Azmi

Tindakan keterIaluan seorang usahawan menegvr w4rga emas di Pusat Tra.ns1t GeI.andangan Kuala Lumpur secara terbuka telah mengvndang rasa m4rah orang ramai. Dalam video tuIar di laman sosial, usahawan tersebut dipercayai turut mempers0al kisah Iampau w4rga emas yang dikatakan kvrang berusaha. Pengerusi Persatuan Pengguna Semb0yan 1 Malaysia, Yusuf Azmi, menerusi hantaran terbaru di Instagram menyeIar perbuatan […]

Continue Reading

Baru je Polis k0mpaun tak pakai ‘mask’, Usahawan cakap kas4r ni kena ‘tib4i’ pula dengan Taiko Malik

Hari ini tuIar di media sosial berkenaan seorang lelaki yang merupakan us4hawan terkenal meIayani w4rga emas dengan k4sar. Usahawan tersebut mempers0alkan kisah Iampau w4rga emas itu yang dikatakan kurang berusaha. Korang dah tengok video tu? Ad4b mana ad4b? Bukan main dia nak ‘sekolah’ kan orang. Walaubagaimanapun, usahawan tersebut telah dikenakan k0mpaun sebanyak RM1,500 atas kesaIahan […]

Continue Reading

Baru je Polis k0mpaun tak pakai ‘mask’, Usahawan cakap kas4r dgn w4rga tua kena ‘tib4i’ pula dengan Taiko Malik

Hari ini tuIar di media sosial berkenaan seorang lelaki yang merupakan us4hawan terkenal meIayani w4rga emas dengan k4sar. Usahawan tersebut mempers0alkan kisah Iampau w4rga emas itu yang dikatakan kurang berusaha. Korang dah tengok video tu? Ad4b mana ad4b? Bukan main dia nak ‘sekolah’ kan orang. Walaubagaimanapun, usahawan tersebut telah dikenakan k0mpaun sebanyak RM1,500 atas kesaIahan […]

Continue Reading

Lelaki w4rga emas dit4han laku s3ks luar t4bii dengan kambing hingga m4ti

HULU SELANGOR – Seorang lelaki warga tempatan dit4han kerana disyaki melakukan hvbungan s3ks Iuar tabi11 dengan seekor kambing betina sehingga haiwan itu m4ti dalam kejadian di Kampung Sungai Buaya, Serendah dekat sini pada Selasa. Ketua Polis Daerah Hulu Selangor, Superintendan Arsad Kamaruddin berkata, pihaknya menerima laporan daripada seorang wanita berusia 45 tahun pada jam 6.24 […]

Continue Reading

(Video) 7 tahun tunggu kehadiran zuri4t, DihIna gemvk, tak svbur.. pernah dih1na depan orang ramai

Setiap perkahwinan pastinya mengharapkan agar men1mang cahaya mata bagi mengukuhkan kebahagiaan. Namun begitu, masih ada yang diduga apabila belum dikvrniakan zur1at walaupun sudah mendirikan rumah tangga dalam waktu yang lama. Masih menanti kehadiran zur1at, pernah dih1na Hal ini dik0ngsikan sendiri oleh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @naeamy apabila sudah tujuh tahun bern1kah dengan suami namun […]

Continue Reading

“Kami tak tahu apa2.”- Wakil Dr Fadzilah Kamsah n4fi jaIin kerjasama dengan Ebit Lew

Isu kontr0versi melibatkan pend4kwah terkenal, Ustaz Ebit Lew sejak beberapa minggu lepas dilihat masih belum ada svrutnya apabila ada sahaja ceritanya yang menjadi sens4si tanpa diketahui kebenaran yang  sebenar. Namun, dalam sidang media yang dilakukan oleh pend4kwah tersebut bagi menjelaskan mengenai kontr0versi misi kemanusiaan di Gaza, beliau ada menyebut pernah bekerja dibawah pakar motivasi terkenal […]

Continue Reading

(Video) Atlet Isr4eI Cetvs K0ntroversi, H4ncurkan Katil Kadb0d Yang Disediakan Di Olimpik Tokyo

Olimpik Tokyo telah membuka t1rai bermula pada 23 Julai 2021 sehingga 8 Ogos 2021 yang mempertandingkan sebanyak 342 acara dalam 33 sukan melibatkan 206 negara yang akan bertanding bagi merebvt pingat untuk negara masing-masing. Temasya berprest1j ini juga menjadi saIah satu acara yang mempunyai keun1kan tersendiri apabila kerajaan Jepun memvtuskan untuk menggunakan barang kitar semula […]

Continue Reading

Pekerja wanita pertarvhkan ny4wa seIamatkan stesen minyak terb4kar daripada melet0p

SIBU: Tindakan ber4ni dan p4ntas seorang pekerja wanita yang mempertarvhkan ny4wanya dalam satu kejadian keb4karan melibatkan sebuah stesen minyak di Jalan Brother Albinus, Sibu amat dikagvmi selepas beliau berjaya mem4damkan keb4karan di t4ngki bawah tanah stesen minyak tersebut. Dalam kejadian kira-kira pukul 10.33 pagi itu tiada kemaIangan jiwa dilaporkan. Menurut Ketua Pegawai Operasi Bomba dan […]

Continue Reading

Tak Terima Dij4ngkiti C0vid-19, Keluarga Mengamvk Panjat Pagar Bawa Jnazah Pulang

Aksi membawa pulang jnazah keluarga yang dijangk1ti C0vid-19 secara paksa berlaku lagi di Maluku, Indonesia. Kali ini, satu keluarga mengamvk dan membawa jnazah pulang secara h4ram kerana tidak menerima kenyataan bahawa ahli keluarganya telah mavt akibat C0vid-19 dalam kejadian yang berlaku di Hospital Umum Wilayah Masohi (RSUD) pada Selasa lalu. Menurut Tribun News, keluarga pesak1t telah […]

Continue Reading

Penerima Sin0vac perlu d0s ketiga – Pakar

SHAH ALAM – Pakar-pakar kes1hatan mencadangkan agar kerajaan memberikan d0s ketiga atau d0s penggalak (b0oster) kepada penerima vaks1n jenis Sin0vac di negara ini. Pakar Virologi Universiti Sains Malaysia, Profesor Madya Dr Yahya Mat Arip berkata, berdasarkan kaj1an daripada penyeIidik China, vaks1n itu hanya mempunyai tahap ant1b0di 16.9 dan 35.2 peratus melebihi paras amb4ng enam bulan […]

Continue Reading