“Saya Tak Tahu Dia 0KU..” – Tular Video Did4kwa Persenda T0koh 0KU, Baby Shima Nangis M0hon Maaf

Sejak beberapa hari lalu nama penyanyi Baby Shima h4ngat diperkatakan di media sosial selepas tvlar satu video TikTok miliknya yang did4kwa seperti memp3.rsenda orang kelainan upaya (0KU).

Kejadian berkenaan menyebabkan penyanyi yang semakin menempa nama di Malaysia dan Indonesia ini dikec4m hebat ntizen seolah dia langsung tidak menjaga sens1.tiviti individu tersebut, Zhariff Affandi yang juga merupakan seorang akt1vis dan t0koh 0KU negara kita.

Terbaru menerusi instagram, Shima tampil memberi penjelasan dan mem0hon maaf secara terbuka berhvbung video tersebut.

Menurut Baby Shima dia sewaktu mer4kam video berkenaan langsung tidak mengetahui bahawa Zhariff Affandi adalah seorang 0KU.

“Benda ni berlaku dalam 4 hari lepas, Shima ada ternampak video tu, Shima tak tahu yang insan tu 0KU. Jadi shima saje2 buat ‘c0ntent’, selepas tiga puluh minit ‘upl0ad’ Shima tengok komen yang menyatakan insan tersebut 0ku,” tulisnya.

Dia bagaimanapun hanya mengetahui perkara berkenaan selepas 30 minit memuat naik video tersebut di TikTok selepas ditegvr oleh seorang ntizen sebelum bert1ndak membuang video berkenaan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by NENG BABY SHIMA (@babyshimaofficial)

Tanpa sengaja

Abang, pertama sekali saya nak minta m4af dekat abang sebab abang mesti dah tengok video yang v1ral tu kan. Shima tak ada niat langsung dan tak perasan keadaan abang macam tu. Shima hanya nak buat TikTok , tapi tak perasan pula keadaan abang.

Lepas 30 minit saya muat naik, saya terbaca satu komen di mana abang merupakan orang kelainan upaya. Shima terus p4dam. Namun, lepas beberapa hari ada orang muat naik balik video tersebut. Shima memang tak ada niat nak h1na orang macam tu.

Baby Shima jelaskan keadaan sebenar..

Menygulas lanjut, selepas 30 minit muat naik video tersebut, ntizen komen yang abang memang 0KU. “Shima segera ‘ch3ck’ kesah1hannya dan Shima pun p4dam video tersebut dengan rasa penyes4lan. Svmpah demi Allah Shima takde niat langsung mempers3ndakan beliau.

“Shima ambil kesempatan ini untuk mem0hon maaf, dan Shima telah pun bercakap dengan abang Zhariff Afandi tadi. InsyaAllah Shima akan ambil ini jadikan sebgai pengajaran buat diri Shima,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Ambil tindakan und4ng-und4ng

Dalam pada itu, Harian Metro melaporkan Baby Shima Shima sudah mengambill keputusan untuk mengambil t1ndakan und4ng-und4ng terhadap individu yang menyeb4rkan video berkenaan tanpa mengetahui kisah sebenar.

“Video itu saya muat naik dan sudah p4damkan empat hari lalu. Namun, tiba-tiba ada orang seb4rkan semula video itu sejak malam tadi. Saya sangat terkejvt dan pel1k.

“Apa niatnya nak kongsi video itu tanpa mengetahui perkara sebenar? Pihak yang sebarkan video itu sudah memf1tnah dan mer0sakkan nama serta imej saya.

“Jadi, saya sudah berbincang dengan peguam untuk mengambil t1ndakan und4ng-und4ng terhadap individu atau pihak yang menyebarkan f1tnah sehingga mer0sakkan nama saya,” katanya.

Terdahulu, Shima melak0nkan semula aksi Zhariff yang dilah1rkan tanpa kedua-dua belah tangan dan menggunakan anggota kaki untuk melakukan tugas harian dalam satu sesi temubual untuk program TV.

 

Sumber: IG HMETRO, BK, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.