Baru 4 hari berp4ntang, suami paksa isteri ‘bersama’ sampai terkelvar rahim

Foto: Wowberita

Perkahwinan itu nikmatnya terlalu indah. Tapi yang menjadi mas4lah apabila pasangan yang disangka baik rupa-rupanya bersikap kej4m dan p4nas b4ran.

Oleh sebab itu, kita perlu memilih pasangan yang terbaik untuk diri sendiri.

Kisah ini berkisar tentang seorang suami yang bersikap kej4m terhadap isterinya yang baru berp4ntang anak kedua.

Semoga ia menjadi pengajaran buat kita semua.

Assalamualaikum kak. Saya dah sel4mat l4hirkan anak kedua. Sekarang tengah berp4ntang hari ke-17.

Tapi tempoh berp4ntang saya tak macam p4ntang. Saya dip4ksa suami untuk p4ntang di rumah maknya di Shah Alam dengan alasan masa anak pertama dulu saya dah p4ntang di rumah mak saya.

Lepas saya l4hirkan anak, saya minta confinement lady (CL) yang saya tahu bagus datang rumah. CL tu urvt, mandikan saya, tvngku saya dan mandikan anak. Best sangat rasa.

Lepas CL kelvar nak balik tu mertua saya beritahu CL lepas ni jangan datang lagi rumah ni sebab mak mertua saya dah dapatkan CL lain.

Terkejvt saya kak. Saya dah bayar deposit untuk 14 hari rawat saya pastu servis CL ni memang sangat2 best. Mal4ngnya saya tak dapat nak pert4hankan. Mertua saya tengk1ng saya. Dia suruh saya jangan cakap dan suruh masuk bilik.

Esoknya ada sorang makcik ni datang. Masa dia urvt saya tak sampai 15 minit.. mertua saya cakap sudah-sudahlah urvt saya… saya sihat ja.. disebabkan makcik ni kawan mak mertua saya… dia pun ikut… terbiar saya kat situ.. tanpa urvt habis.. tanpa tvngku… saya pun bangun & mandikan anak sendiri.

Sed1h yang amat….. saya cuba call mak..suami saya r4mpas phone. & yang buat saya terlalu sed1h bila suami saya tutup pintu bilik & cakap nak bersama.

Allah… tengah p4ntang ni bang… baru 4 hari… tak boleh bersama sampai nif4s kering…

“Ada aku kisah..! kau tu bini aku! Jatvh d0sa kalau kau tak dengar cakap aku…! Aku suami kau!

Saya cuba pert4hankan diri saya kak, saya cuba elak. Anak di sebelah menangis pun suami saya tak kisah…

Dia terus terk4m saya…. pad saya yang penuh d4rah dia rembat dan campak kat sebelah… Ya ALLAH… masa tu memang lem4h seluruh badan saya… sak1t yang terlalu amat sebab saya dapat rasa dia tek4n-tek4n rahim saya.

Sak1t kak, sak1t sangat-sangat, sak1t yang amat.

Saya men4ngis dan tak berhenti sebut ALLAH ALLAH ALLAH..

Dia tak end4hkan saya. Dalam 5 minit dia kerjakan saya.

Penuh d4rah atas tilam saya…. tiba2 terpancut kelvar d4rah seketul2.. saya bgtau suami… saya sak1t …

 

Dia senyum dan cakap..

“kalau nak pahala kena bek0rban”

Paha, kaki saya tak boleh nak angkat. Pinggang saya rasa teramat sak1t . Rahim saya rasa ped1h dan per1t yang amat. Bre4st saya terlalu sak1t sebab ditek4n tadi.

Saya men4ngis kat situ dan cuba angkat anak untuk menyusu…

Dalam masa yang sama saya dengar mertua saya dan makcik yang mengurvt bersembang di luar, saya jer1t cuba panggil….

Lepas tu suami saya sep4k kaki saya & cakap…

“Kalau kau bagitahu diorng pasal ni… aku ‘buat’ kau lagi malam ni.. haha”

ALLAH…. kenapa dengan suami saya ni….

Saya panggil juga mertua tapi saya tak bagi tahu yang suami saya bersama dengan saya.

Bila makcik tu datang tengok f4raj saya… dia cakap rahim saya terkelvar…. & dia perlu t0lak masuk dalam…

ALLAH… t0lak masuk dalam balik?

Sak1t yang amat sangat-sangat kak…. terlalu sak1t …

Sak1t bers4lin saya boleh terima lagi… tapi sak1t masukkan rahim selepas dikerjakan suami yang tak berper1kemanusiaan dengan bengk4k susu ni…memang saya rasa nak terpvtus ny4wa!

Hari ni hari ke 17 p4ntang…. Luka saya masih tak sembvh… d4rah saya tiap hari kelvar dengan banyak dan berketvl-ketvl.

Masa checkup kuning anak di klinik saya ceritakan semua dengan staf nurse kat situ.

Diorang pun terkejvt sebab tak pernah dengan suami berlaku kej4m dengan isteri masa p4ntang.

Doktor yang check perineum saya cakap luka saya ni akan l4mbat sembvh sebab terk0yak sampai ke dvbur.

D4rah saya yang berketvl-ketvl dalam faraj doktor kelvarkan.

Saya juga diberi kaunseling sebab mereka t4kut saya stress dan mer0yan.

Puan Zatul – Dia yang bagi saya kaunseling. Saya bagitahu yang masa p4ntang hari ke 37 anak pertama pun suami saya pernah paksa bersama jugak… masa tu saya dah hampir sembvh.. saya tak rasa sak1t macam ni…

Puan Zatul cakap “Sebelum kahwin, ramai perempuan akan cair hanya dengan kata kata lelaki yang sweet talker sehingga memudaratkan dirnya sendiri lepas kahwin… sebab tu kalau nak kahwin, cari pasangan yang baik”

“Banyak kes yang saya terima melibatkan suami yang tak ada ilmu mengenai alam rumahtangga… sebab tu dia buat apa yang dia rasa betul sehingga main bed4l saja hukvm halal & h4ram sampaikan ajak bersama ketika berp4ntang dia rasa pahala macam kes puan”

“Bila puan dah tahu suami puan ni p4nas b4ran, sepatutnya puan berker4s untuk berp4ntang di rumah ibu. Itu lebih sel4mat”

Saya ada ceritakan pada puan Zatul, saya ingatkan saya dapat mengubah per4ngai suami saya lepas kahwin, rupanya tidak.

Sekarang ni saya berdepan tr4uma, pandang muka suami pun saya t4kut apatah lagi kalau dengar suara dia panggil nama saya.

Sekarang ni saya terbaring atas katil saja…. doktor tak bagi jalan… lvka & kedudukan rahim perlu sembvh sepenuhnya.

Kalau sekali lagi suami saya berlaku kej4m & nak bersama saya lagi berkemungkinan saya akan bent4n.

Betullah kak, berp4ntang di rumah mak takkan sama dengan berp4ntang di rumah orang. Kalau sak1t ke apa boleh bagitau mak. Saya rindu sangat mak saya..

Sumber: Wowberita

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.