“Bayaq Mahai-Mahai Bukan Depa Laqat Nak Makan Semua Pun..”- Che Ta Pilih Buffet Ramadhan Murah Tetapi Sedap!

Hiburan

Pelakon Rozita Che Wan atau Che Ta tampil memberi tips kepada pengikutnya supaya bijak dalam memilih tempat untuk berbuka puasa dengan harga yang tidak mahal.

Menerusi entri di Instagram (IG), Che Ta menyarankan agar orang ramai dapat memilih tempat berbuaka puasa yang menyediakan harga berpatutan dengan makanan disediakan berbaloi serta sedap.

“Cerita bukak puasa. Makanan sedap-sedap, harga tak cekik darah so berbaloi-baloi.

“Bayaq mahai-mahai pun bukan laqat nak makan semua, so untuk mengelakkan pembaziran di bulan puasa ini pilih tempat-tempat yang tak mahai tapi makanan banyak dan sedap,” tulisnya.

Ramai yang bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Che Ta dan ada juga yang memberi cadangan supaya memasak sendiri di rumah untuk mengelakkan pembaziran.

“lhce07: rozitachewan1. Eeerrkk, Alhaduliilah. Dah habis makan tu, betul tu Rozita, cari kedai murah tapi kita banyak makan ramai-ramai. Tapi Che Ta, ada ka lagi ke kedai macam tu.”

“@eyra_honney95: Tengok Che Ta pun kenyang dah. hehehe… Tapi kalau masak di rumah lagi jimat.”

“@quietudee_16: Makan apa yang ada je Alhamdullilah. Thank you for sharing.”

 

Tapi kalau di intai tempat makan yang di promote oleh Che Ta ni..not bad jugak hargan buffet nya..mungkin mahal yang dikatakan Che Ta adalah RM100 ++ sekepala untuk dewasa, tapi rakyat marhaein harga macam ni kira mahal dah Che Ta!

sumber : astro gempak / hiburan media terkini / IG floraterrace_