(Video) “Bukan serbvan tapi p4nik l0ceng keb4karan”- TuIar Pekerja Kilang P4njat Pagar, Ini Penjelasan Polis

SHAH ALAM – Video tuIar mend4kwa sekumpulan pekerja sebuah kilang di Seksyen 22 yang meIarikan diri daripada serbvan tidak benar sebaliknya situasi berkenaan berlaku disebabkan pekerja terbabit pan1k akibat bunyi s1ren yang berpanjangan di kilang tersebut pada Selasa.

Ketua Polis Daerah Shah Alam, Asisten Komisioner Baharudin Mat Taib berkata, pihaknya mengesahkan kejadian dipercayai berlaku antara jam 4.30 hingga 5 petang itu bukan kerana 0perasi atau serbvan pihak penguatkvasa.

Bukan lari daripada serbuan tapi panik loceng kebakaran

“Sias4tan awal dijalankan mendapati berlaku kegagaIan fvngsi ‘aIarm’ keb4karan, dan difahamkan pihak syarikat dalam proses pemer1ksaan sistem pendawa1an, bunyi ‘aIarm’ menyebabkan ramai pekerja jadi pan1k dan l4ri keIuar takvt ada keb4karan.

“Kilang ini difahamkan baru sahaja diambil alih oleh sebuah syarikat, memandangkan syarikat ini masih baru iaitu lebih kurang sebulan ramai pekerja dan pengurusan belum di ded4hkan dengan ilmu latihan keb4karan seperti tempat berh1mpun dan ‘ev4cuatian plan’,” katanya menerusi kenyataan pada Selasa.

Pada Selasa, tular di media sosial video memaparkan sekumpulan pekerja kilang mem4njat pagar sebuah kilang.

Rata-rata net1zen mend4kwa situasi tersebut berlaku disebabkan adanya serbvan pihak berkuasa di kilang terbabit.

Tonton video:

Antara reaksi net1zen:

#pdrm ambil la tindakan ke atas kilang ni kami yg rakyat tempatan kena bekvrung w4rga asing di beri kerja apa cita

terang lagi bersuIuh,dh terang2 kn ,rakyat suruh ttup kilang,bukan ttup selangor!.. pasal tu lah klu cerdik sgt ni pun xboleh di ikut b0doh x boleh di ajar ni lah diaa..

Bvruk kn nama marelli. Blh kna s4man kn. Marelli pindah tmpt lain

KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA ….bukti dh ado…mcm mano?

Ni apa cite menteri.. tgh bandar pn blh 0perasi ke. Aku dh 2 bln tk de inc0me. Pend4tang asing plk blh keja. Bikin p4nas btul.. buka mata buka hati buka akal.. rakyat tersep1t skrg. Buat la btul2 pkpd ni.. macm ta1k pnya menteri. Haaa jwap

Kita beria 2 berkvrung lama. Kes tk turun 2.. jgn smp rakyat bangk1t

 

Sumber: Sinar Harian

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.