“Ambik Kau, Mem0ndan Lah Sangat!”- Diva AA Sind1r Sajat Ke Tu?

KUALA LUMPUR: Usahawan popular, Datuk Aliff Syukri menasihatkan Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman atau lebih popular dipanggil Nur Sajat, 36, untuk menghormati undang-undang dan agama Islam.

Sebagai sahabat, Aliff berkata, beliau meminta Nur Sajat tidak mempermainkan isu murt4d sebaliknya menjadi seorang manusia yang sentiasa mahu berubah ke arah kebaikan.

“Sajat, h0rmatilah Islam”- Aliff Syukri

Sajat, hormatilah Islam" - Aliff Syukri - Utusan Digital

“Kita sebagai seorang manusia, perlu menghormati undang-undang. Tak s4lah jika kita meng4ku s4lah. Itu tidak bererti kita k4lah. Kita rakyat Malaysia, ada undang-undang yang perlu kita patuhi.

“Sebagai sahabat, saya tak mahu Nur Sajat keluar daripada Islam atau mvrtad. Jangan tertek4n dengan segelintir w4rganet. Menyer4hlah. Ikut garis panduan dan undang-undang,” katanya kepada Utusan Malaysia ketika dihubungi semalam.

Semalam kec0h di media sosial apabila satu video berdurasi 1 minit 45 saat yang tular menunjukkan Nur Sajat mengumumkan dia tidak mahu lagi meng4nut agama Islam selain mengakui tert3kan dengan situasi yang sedang dilaluinya.

Bagaimanapun, klip video tersebut tidak dapat disahkan kesah1hannya .

Pada 6 Januari lalu, Nur Sajat meng4ku tidak bers4lah di Mahkamah Tinggi Syariah di sini atas tudvhan sebagai seorang lelaki berpakaian menyerupai wanita pada 2018 lalu.

Pada 23 Februari lalu, Nur Sajat tidak hadir ke mahk4mah bagi prosiding pertvduhan terhadapnya menyebabkan Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) mengeluarkan war4n t4ngkap ke atasnya.

Dalam pada itu, Aliff berkata, dia sudah lama tidak bertukar khabar dengan Nur Sajat dan mend0akan agar sahabatnya itu sentiasa cek4l serta tabah menghadapi ujian Tuhan.

“Saya tidak mahu terlibat dalam urusan dia dan sebenarnya kami sudah lama tidak berhubung. Saya d0akan yang terbaik untuk dia,” katanya

“Ambik Kau, Mem0ndan Lah Sangat!” – Diva AA S1ndir Sajat?

Nampaknya, isu Sajat turut mendapat perhatian Azwan Ali yang terkenal l4ncang berkata-kata.

Dalam ciapannya baru-baru ini, pengacara yang turut dikenali sebagai Diva AA itu meny1ndir seorang usahawan ‘bap0k’ dipercayai Sajat.

Walaupun tidak menyatakan nama status itu ditujukan, namun rasanya umum tahu siapa dimaksudkannya.

“Betul ke ada bap0k lari sampai tak boleh dikesan JAIS? Siap nyahaktifkan akaun Instagram dia.

“Ambik kau, mem0ndan lah sangat!” perlinya.

 

Sumber: Twitter, trendingsangat.pw

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf