(Video) Satu Kampung Dgn Jumlah 157 Orang PeIuk lsIam Di Hadapan Ebit Lew

Ya Allah menang1s saya hari ini gembira. Seramai 157 orang mengucap syahadah. Satu kampung memeIuk IsIam petang ini. Semuanya dengan rela tanpa pksaan memeIuk lsIam. Dari suku Bajau Laut atau gipsi laut.. Mereka tinggal dalam bot atau pondok kecil atas laut.

Saya ke sana untuk beri bntuan. Dengar mereka svsah dan pvtus bekalan makanan. Mereka svsah sangat. Bajau laut kumpulan manusia tnpa negara. Tengok anak kecil terus men4ngis. Berebut-rebut datang dekat saya. Mereka beri nama anak selepas setahun kerana ris1ko kemat1an tinggi untuk ank bawah setahun.

Tiba-tiba ramai tanya saya siapa tvhan. Tvhan tu apa. Saya terus seb4k. Saya dengan penterjemah tanya pernah tak sesiapa terangkan tentang ag4ma. Mereka jawab tiada. Kami tak tahu. ToIong bagitahu kami. Saya terus seb4k. Saya kumpulkan semua dikeliling bot tadi.

Mereka semua terus percaya. Saya ajar mereka syahadah. Inilah hari paling sed1h gembira dalam hidup saya. Terima kasih Allah.

Saya akan terus bntu makanan untuk seluruh kampung atas laut ini. Saya tengah urus untuk bina sekolah. Tengah cari guru ustaz untuk mengajar mereka.

Ya Allah bntulah mudahkanlah diriku untuk pastikan anak-anak ini menjadi manusia berguna.

 

Sumber: Ebit Lew

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.