Lelaki tvduh rider cvri Starbucks digantvng kerja serta-merta, Ini kenyataan dari majikan beliau

KEC0H di media sosial mengenai seorang vlogger yang mend4kwa seorang penghantar makanan mencvri air minuman yang dipesannya menerusi aplikasi.

“Hello @GrabMY kenapa rider cvri air Starbucks? Order tiga tapi dapat dua je. Kalau nak aku belanja air, minta je la bukan cvri. Dah report pun Grab tapi senyap je,” tulisnya menerusi satu ciapan di laman Twitter sehingga menjadi tular.

D4kwaan tersebut membangk1tkan kem4rahan ntizen yang mempersoalkan tindakan pemuda sewenang-wenangnya membuat tvduhan dan tidak memahami skop tugas penghantar makanan.

“Rider kerja hantar barang. Bukannya kerja audit kena check (periksa) barang. Ya ampun, PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) benar-benar mengubah landskap pemikiran tamadun manusia,” komen seorang ntizen.


Posting yang mend4kwa penghantar makanan mencvri air minuman pelanggan.

“Ramai rupa-rupanya tak faham skop tugas rider. Dah nama pun rider, tukang hantar je la. Apa ke**d**h rider nak tolong check order, buat benda lain bagai. Check order tu tugas penjual,” ujar seorang lagi.

Aku merend4hkan eg0 m0hon maaf

Susulan itu, pemuda berkenaan yang lebih dikenali sebagai Ezrin Nazan membuat perm0honan maaf secara terbuka di laman YouTube.

Menerusi video panjang berdurasi 12 minit dan 35 saat itu, kira-kira hampir tujuh minit atau lebih separuh daripadanya menunjukkan pemuda tersebut hanya membelek telefon bimbitnya seperti sedang membuat semakan di media sosial, sebelum mem0hon maaf dan memberikan penjelasan.


Perm0honan maaf secara terbuka di laman YouTube.

“Aku meng4ku memang s4lah aku sebab aku sendiri tweet benda tu daripada akaun peribadi aku.

“KesiIapan aku adalah tvduh rider cvri, sedangkan rider tak cvri pun air. Aku minta maaf pasal tu,” katanya secara ringkas.

Ezrin atau nama sebenarnya Muhammad Ezrin Mohd Nazan, 32, berkata, dia dimaklumkan oleh pihak Grab bahawa kesiIapan berlaku berpvnca daripada premis tersebut ‘terlepas pndang’ ketika menyediakan pesanan berkenaan.

KesiIapan aku adalah tvduh r1der cvri, sedangkan rider tak cvri pun air. Aku minta maaf pasal tu

MUHAMMAD EZRIN MOHD NAZAN

“Kepada rider yang terkesan, aku nak minta maaf banyak-banyak. Benda ni memang siIap pada diri aku sendiri kerana aku tweet macam tu.

“Tweet yang sangat prov0ke (pr0vakasi). Dan benda ni di mana tengah att4ck (ser4ng) aku di media sosial. Terima kasih, aku baca komen-komen anda,” katanya.


Lebih separuh video perm0honan maaf hanya menyaksikan Ezrin membelek telefon bimbitnya.

Menerusi video tersebut, Ezrin yang mempunyai lebih 600 pengikut di laman YouTube itu turut memaklumkan bahawa Grab akan membuat bayaran balik (refvnd).

“Aku merendahkan eg0 aku, dan aku minta maaf dalam video ni dan semua orang sedang menonton sila tenang,” katanya.

Terkini! Lelaki tvduh rider cvri Starbucks digantvng kerja serta-merta

Menerusi laporan Kosmo, tindakan seorang lelaki yang menvduh penghantar makanan (rider) mencvri air yang dipesannya melalui aplikasi Grab Food akhirnya membawa p4dah apabila dia digantvng kerja serta- merta oleh majikannya.

Melalui perkongsian di laman Twitter, majikan kepada lelaki yang dikenali sebagai sebagai Ezrin Nazan, Bateriku.com memaklumkan, tindakan gantvng kerja itu dilakukan sementara si4satan menyeluruh sedang dilakukan.

“Pihak Bateriku.com mem0hon maaf dengan tingkah laku kakitangan kontrak, Ezrin Nazan yang telah terl4njur kata dan bahasa dalam mengeluarkan komen yang tidak sopan berkenaan penghantar makanan Grab di laman sosial tempoh hari.

“Di Bateriku.com, kami tidak bert0lak ansur dengan sebarang perilaku tidak s0pan sama ada di dalam atau di luar organisasi Bateriku.com,” katanya di laman Twitter semalam.

Rata-rata ntizen ntizen bersetuju dengan langkah yang dibuat oleh Bateriku.com dan menyifatkan tindakan itu tepat dalam memastikan nama baik syarikat itu tidak terc4lar.

 

Sumber: K! ONLINE, wowberita

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf