Gambar Lama Dhabitah TuIar Semula, ‘Dipij4k’ Ketika Latihan Untuk Jadi Penerjvn Bertaraf Dunia

Foto: Siakap Keli

Nur Dhabitah Sabri bukanlah satu nama baru dalam arena sukan negara. Atlet muda ini telah mengharvmkan nama Malaysia dalam sukan akuatik antarabangsa dan merupakan saIah seorang penerjvn negara setaraf nama besar Pandelela Rinong.

Baru-baru ini, rakyat Malaysia berk0ngsi rasa bangga apabila Nur Dhabitah berjaya meIayakkan diri ke saingan akhir dalam acara terjvn tiga meter papan anjal individu wanita dalam temasya sukan Olimpik Tokyo 2020.

Walaupun tidak berjaya meraih apa-apa pingat dan terpaksa berpuas hati di tempat keempat, namun Nur Dhabitah tetap menjadi juara di hati rakyat Malaysia.

Menghargai sumbangan Nur Dhabitah kepada Malaysia, kembali tuIar sebuah hantaran yang dimuatnaik di laman Facebooknya kira-kira lima tahun lalu yang menunjukkan bertapa sukarnya dia menjalani latihan sebagai seorang atlet terjvn negara.

Dalam hantaran tersebut, Nur Dhabitah berkata, berIatih untuk menjadi atlet bertaraf dunia bukanlah mudah. Oleh itu, dia sangat menghargai s0kongan yang diberikan kepadanya dan berharap umum tak memb3nci dirinya.

“Macam nilah pasukan terjun Malaysia berlatih. Macam yang saya cakap sebelum ni, tak mudah untuk berlatih dan menjadi atlet bertaraf dunia. Sebab tu, saya sangat hargai sokongan anda. Tolong jangan berhenti dan jangan b3nci saya. Saya sedang buat yang terbaik untuk jadi yang terbaik.”

– Nur Dabhitah Sabri –

Juara di hati rakyat Malaysia

Di ruangan komen, warga net rata-rata berasa bangga dengan pencapaian Nur Dhabitah dan mengucapkan tahniah kepadanya. Tak kurang juga yang memberi kata-kata semangat kepada penerjvn negara itu.

Nur Dhabitah menduduki tempat keempat di setelah atlet Amerika Syarikat dan China, dalam acara terjun tiga meter papan anjal wanita individu yang berlangsung di Pusat Akuatik Tokyo hari ini.

Memang tak lek4ng dengan senyuman. Congrats Dhabitah!

Nur Dhabitah Layak Ke Sukan Olimpik 2016 - Sukan | mStar

TERDAHULU, aksi penerjvn negara Nur Dhabitah Sabri sebentar tadi telah menarik perhatian ramai orang yang mengharapkan sebarang pingat yang boleh diperolehinya. Walau bagaimanapun, penerjvn itu telah menamatkan saingan acara 3 meter papan anjal wanita individu akhir di tempat yang ke-empat.

Menyedari kedudukan tersebut juga satu kedudukan yang terbaik, warganet nampaknya membanjiri komen-komen positif dan juga berbangga dengan penerjvn itu. Nur Dhabitah Sabri mengumpulkan 326.15 mata.

Dalam aksinya yang meng4gumkan, ramai juga yang berpendapat bahawa atlet ini sentiasa p0sitif ek0ran senyuman sentiasa ‘meIekat’ di wajahnya, walaupun ketika berenang.

Dia juga dikatakan sentiasa nampak tenang dan menikmati persembahannya pada hari ini.

Senyum sentiasa, sejvk hati memandang..

No 4 dalam Olimpik.. Terbaik!

Jvdges pun puji..

 

Sumber: Facebook Nur Dhabitah Sabri, Siakap Keli, Bernama, Twitter

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Teruskan berhibur dengan kisah-kisah menarik menarik dibawah ini yang dikongsikan.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf