Genap 10 tahun duduk Malaysia, Mat Dan Segak Berbudaya Melayu Di Kota Berlin

Santai Tauladan Tempatan

Selama 10 tahun menetap di negara ini, tidak hairan sekiranya selebriti terkenal yang fasih bertutur loghat Terengganu, Mat Dan dipilih sebagai Ikon Pelancongan Terengganu.

Pemilihan Mat Dan atau nama Islamnya Muhamed Kareef Daniel Abdullah sekaligus dapat mempromosikan dan memperkukuhkan lagi negeri Darul Iman itu ke persada dunia terutama di United Kingdom dan Eropah.

Menerusi laman sosial Instagram miliknya, pemuda berasal dari Bristol, England itu memuat naik beberapa posting ketika mengadakan jelajah ekspo ke Berlin, Jerman baru-baru ini.

Berbaju melayu di Kota Berlin!

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Berbaju Melayu di Kota Berlin… #ITB #beautifulterengganu #malaysianhospitality

A post shared by Mat Dan (@mat_dan1) on

Swafoto MB Terengganu!

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Selfie with big boss @drahmadsamsuri di Kota Berlin.. #beautifulterengganu #ITBBerlin2019 #tourismterengganu @beautifulterengganumalaysia

A post shared by Mat Dan (@mat_dan1) on

Mat Salleh ‘sesat’

Posting tersebut mengundang perhatian netizen yang memberikan pujian dimana rata-rata bangga dengan pemuda berusia 29 tahun itu yang berusaha gigih untuk memartabatkan warisan Melayu di mata dunia.

Kacak bohhh!

Terbaik la Mat Dan!

Segak berbaju Melayu!

Bangga ada orang macam mung!

Lebih Melayu dari orang Melayu sendiri…

Bangga dengan you!

“Bulan ni, genap 10 tahun saya menetap di Terengganu. Kalau tanya saya 10 tahun lepas untuk jadi duta atau ikon, memang saya tak sangka dan bersyukur dengan pemilihan ini,” katanya. Sumber : Instagram Mat Dan , Sinar Harian dan memorikini.com