“Ibu tidak restu? fitn4h dan t0hmah silih berganti”- Puisi ibu undang tanda tanya perkahwinan Hannah Delisha dan Imam Shah

BELUM sampai sebulan mendirikan rumah tangga, tiba-tiba angin dvka berbisik membawa khabar kurang baik kisah dari seberang tambak.

“Perkahwinan mereka tidak mendapat restu si ibu. Itu saja yang saya boleh beritahu. Selebihnya, tanyalah tuan badan,” itulah antara kata-kata ringkas daripada pemanggil misteri yang mended4hkan perkahwinan pelakon dari Singapura, Hannah Delisha, 25, dan Imam Shah, 32, kononnya tidak direstui ibu aktres itu.

Menguatkan lagi keadaan apabila pihak mStar berjaya menemui laman sosial ibu wanita berkenaan iaitu Noor Ashikin Ahmad dan mendapati kata-kata puitis berbentuk luahan perasaan memenuhi ruang.

Lebih menguatkan lagi teka-teki ini apabila terdapat tanda pagar #IbuTidakRestu pada pengakhiran bait-bait kata ditulisnya itu yang membangk1tkan persoalan hubungan dua beranak berkenaan.

Menerusi catatanya itu, Noor Ashikin seolah-olah memberi bayangan mengenai percintaan pasangan itu dan keputusan mereka mendirikan rumah tangga dibuat tanpa pengetahuan si ibu.

Melalui perk0ngsian tersebut juga, Noor Ashikin yang turut menggelarkan dirinya Kakcik Wujud menceritakan situasi kehidupan r4njau dan dvri yang ditempuh bersama anaknya sejak kecil hingga kini.


Antara bait-bait penulisan Noor Ashikin dengan tanda pagar #IbuTidakRestu

Menerusi tulisan itu dia menulis mengenai sebuah perkahwinan seorang wanita dengan mualaf yang berakhir dengan perp1sahan ketika si anak masih kecil.

Akibat kejadian itu, si ibu sanggup berb4nting tulang dan berk0rban apa saja demi membesarkan si anak.

Namun ketika si anak sudah dewasa dan mula bercinta seterusnya berumah tangga, si ibu terpaksa membawa diri dengan segala t0hmahan bersilih ganti.

Beginilah catatannya:

“Sang ibu pernah bern1kah dengan seorang muallaf dari bangsa yang asalnya, jauh di hujung benua.

“J0doh tiada berkekalan, bercer4i mereka tidak lama kemudian.

“Sang anak yang masih kecil, dibesarkan oleh ibunya.

“Termampu daya, semampu karya-Sang ibu cuba berusaha.

“Tidak mudah, tidak sempurna-segala yang ada sang ibu mencuba.

Pern1kahan dilaksanakan dalam rahsia, ditutupi pula dengan media

NOOR ASHIKIN AHMAD

Ibu Hannah Delisha

“Per4s keringat, berbanting tulang, sang ibu berk0rban apa sahaja.

“Apabila dewasa Sang anak bercinta.

“Cinta yang datang dengan al kisahnya.

“Terjadi suatu yang memb3lenggu, maka itu tiada restu.

“Sang ibu membawa diri, f1tnah dan t0hmah silih berganti.

“S4lah siapa bukan inti, s4lah sendiri menjadi paksi. Allah sentiasa meny4ksi.

“Pern1kahan dilaksanakan dalam rahsia, ditutupi pula dengan media,” antara bait-bait penulisannya di Facebook.


Hannah Delisha dan suaminya Imam Shah melansungkan perkahwinan 18 Februari 2021.

Malah, Noor Ashikin turut menggunakan tanda pagar #ibutidakrestu yang men1mbulkan pelbagai spekvlasi mengenai perkahwinan tersebut.

Noor Ashikin merupakan penyanyi Singapura pada era-80an pernah berkahwin dengan Peter Blackburne Birch yang berasal dari England iaitu bapa kepada Hannah.

Dia dikenali sebagai Kakcik Wujud kerana menjadi ahli kru Wujud, dalam menerbitkan video realiti ser4m di Singapura.

Noor Ashikin juga turut mer4kamkan lagu di negaranya iaitu Kerana Mulut, Tiada Lagi Ucapan Sayang dan Sinar Di Mata Mu.

Bagaimanapun, dia yang dihubungi mStar pada Isnin enggan mengulas mengenai lvahannya itu dan hanya meminta pihak media mervjuk laman sosial miliknya jika mahukan penjelasan tentang hal berkenaan.

“Ya saya ibu kandungnya, dan itu benar Instagram saya. Maaf saya tidak mahu komen tentang itu, boleh rvjuk di Instagram dan Facebook saya,” ujarnya ringkas.

Manakala usaha mStar untuk mendapatkan kenyataan dari Hannah atau nama sebenarnya Hannah Adlina Blackburne Birch g4gal apabila pengurus kepada aktres itu tidak menjawab panggilan dan memb4las mesej.

Hannah Delisha atau nama sebenarnya Hannah Adlina Blackburne Birch melangsungkan pern1kahan bersama seorang pelakon dan model senegara, Muhammad Iman Shah Abdul Mutalib di Singapura pada 18 Februari lalu.

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf