Ditik4m Ketika Lindungi Ibu Dari Pencvri, Remaja Lafaz Syahad4h Sebelum Mninggal..

Baru-baru ini, masyarakat London dikejvtkan dengan berita seorang remaja lelaki bernama Hussain Chaudhry dilap0rkan mninggal dunia sewaktu mel1ndungi ibunya daripada diti.kam per0.mpak.

Kejadian itu berlaku di hadapan rumahnya yang terletak di Lea Bridge Road, Walthamstow pada hari Rabu lalu.

Memetik laporan The Sun, keluarga tersebut menjual pakaian secara atas talian. Pada hari kejadian, dua orang remaja datang ke rumah mereka ‘k0nonnya’ ingin melihat dan membeli barang jualan.

Bagaimanapun, perkara sebaliknya pula berlaku apabila mereka cuba untuk mencvri pakaian yang dijual.

Jadi, berlakulah perg4duhan di mana ahli keluarga berusaha mel1ndungi diri daripada penjn.ayah tersebut tambahan lagi apabila mereka mengeluarkan p1sau.

Sewaktu bergelvt antara satu sama lain, Hussain cuba mengh4lang dan mel1ndungi ibunya dari diti.kam oleh kedua-dua penjn.ayah itu.

Namun nasib tidak menyebelahinya apabila p1sau yang t4jam tersebut ditv.suk ke lehernya. Lantaran itu, dia reb4h sambil memegang lvka di lehernya.

Difahamkan lagi selepas kejadian berkenaan, ibu dan abangnya telah ditemui oleh orang ramai dengan kesan h1.risan pada tangan mereka.

Sejurus itu, mereka dikej4rkan ke hospital dengan segera, namun tidak mengalami keced3raan parah. M4langnya, Hussain menghem.bvskan nafas terakhir di tempat kejadian.

Rent3tan dari peristiwa itu, kakaknya, Afia Ahmed Chaudry meluahkan perasaan sed1h bagi mengenang pemergian adik kesayangannya menerusi Twitter.


Police hunt killers of teenager who 'died in mother's arms' after Walthamstow stabbing | The Independent

“Semalam, adik lelaki saya men1nggalkan dunia dalam dakapan ibu kami, sama seperti keadaan sewaktu dia baru lah1r ke dunia. 

“Dia m4ut mel1ndungi keluarganya. Matanya bersinar, wajahnya tidak menunjukkan sebarang kesak1tan, dia berada dalam ketenangan. 

“Dari Allah kita datang dan kepada Allah kita kembali. Awak dah tiba di ‘rumah’, dik. Kami akan berjumpa awak tak lama lagi,” tulisnya sayu.

Selain itu, seorang kenalan @Faizavelli mended4hkan sewaktu kejadian meskipun Hussain sedang bertarvng ny4wa men4han kesak4tan selepas diti.kam, dia cuba menguatkan diri untuk menenangkan ibunya semasa dalam dakapan ibunya.

“Hussain seperti s1nga. Sewaktu aj4lnya makin hampir dia sempat berkata kepada ibunya, ‘jangan r1sau ibu, panggil sahaja ambulans’. Kemudian dia mend0ngakkan kepala, merenung ke syurga (langit) dengan penuh tenang dan mengucap syahadah buat kali terakhir,” ujarnya.

Berkongsi cerita tentang keperibadian Hussain sewaktu h4yatnya, seorang lagi individu @ruqaiya_h mengatakan dia merupakan seorang anak yang baik dan tidak pernah tinggal s0lat.

Dia tak tinggal solat dan sangat rapat dengan semua ahli keluarga. Dia merupakan seorang pelajar jurusan undang-undang di Universiti SOAS. Keluarganya pula adalah golongan baik-baik dan suka menjemput sesiapa sahaja datang ke rumah,” tambahnya lagi.

Berikutan berita sed1h pemergian salah seorang pelajarnya, Universiti SOAS telah melancarkan tabung amal untuk membina sebuah perigi sebagai satu amal jariah berterusan buat arw4h Hussain.

Keluarga sed1h kehiIangan anak tersayang

“Kami sangat bersed1h dengan keh1langan Hussain yang kami sayangi dan dengan hormat memohon pr1vasi dan ruang untuk menyelesaikan situasi trag1s ini.

“Kami mengucapkan terima kasih kepada semua orang dari lubuk hati kami atas kebaikan, bel4s kasihan, belasungkawa, doa dan muhibah mereka.”

Sehingga kini, kes tersebut masih dalam sias4tan pihak polis dan kedua-dua penjn.ayah berkenaan sedang dibvru.

Menurut Ketua Detektif Perry Benton, dari Kom4ndo Jenayah Pakar Met berkata, “Seorang pemuda telah keh1langan ny4wanya dalam keadaan trag1s dan pemikiran saya tetap bersama keluarga dan rakan-rakannya pada masa yang menger1kan ini.

“Saya mer4yu agar ada saksi yang tampil dan berbicara dengan pasukan saya. Sebarang maklumat sangat berharga.”

 

Sumber: Evening Standard (Barney Davis), The Sun (Joe Duggan, Julia Atherley), BD

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

 

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf