“Ingat Kau Kaya Semua Benda Boleh Cakap ” – Pelakon Diari Ramadhan Rafique Tinggalkan Komen Pedas Pada IG Dato Aliff.

Hiburan

Baru-baru ini, usahawan terkenal Aliff Syukri itu dih3ntam hebat oleh netizen gara-gara luahan seorang gadis comeI yang mahu menjadi kurrus menerusi IG salah satu portal hiburan.

Justeru, ramai netizen meletakkkan tag IG usahawan tersebut dengan harapan dapat membantu gadis tersebut. Namun, apa yang menjadi isu adalah penggunaan ayat yang digunakan dalam komen maklum balas usahawan itu, dikatakan tidak sesuai.

Kerana gadis comel, pelakon Diari Ramadan Rafique beri komen pedas di IG Aliff Syukri

Baru-baru ini, usahawan terkenal Aliff Syukri telah dihentam hebat oleh netizen gara-gara memanggil seorang gadis dengan panggilan ‘budak gemvk’, ekoran daripada luahan gadis itu yang mahu menjadi kurvs, menerusi IG salah satu portal hiburan.

Justeru, ramai netizen meletakkkan tag IG usahawan tersebut dengan harapan dapat membantu gadis tersebut. Namun, apa yang menjadi isu adalah penggunaan ayat yang digunakan dalam komen maklum balas usahawan itu, dikatakan tidak sesuai.

Kenapa nak kena panggil ‘budak gemok’

Menerusi maklum balas tersebut, usahawan berkenaan memanggil gadis comel tersebut dengan panggilan ‘budak gemok’ secara berulang kali, telah mengundang rasa tidak puas hati orang ramai.

Suka hati jer panggil orang gemok

Jaga la bahasa tu sikit..

Tak perlulah nak siindir fizikaI orang..

Rafique sound Aliff Syukri!

Bukan sahaja dih3ntam warganet, pelakon drama bersiri Diari Ramadhan Rafique, Mirsad Hassan Kulasic, juga turut tidak berpuas hati dengan Aliff Syukri, dengan memberi komen di salah satu posting mengenai isu tersebut.

Video Permohonan MAAF

 

View this post on Instagram

 

abang nak tanya kepada korang semua adakah patut abang bantu adik ini kalau abang dapat 1000 komen tulis komen di bawah 👇🏻👇🏻bantu adik comel ini” abang akan bantu .. . . sebanrya siapa yg report ni??? baik mengaku!! bayangkan vedio abg 2 kali kena delete?? abg teramat sedih gara2 adik ni😰😰😰 Orang Malaysia memang suka mereport ke..ini dah kali ke 2 kena deklete instagram? apa salah abang sampaikan video abang kena hack gara-gara seorang budak ni punya video habis abang punya video kehapus sedangkan penonton melebihi 700,000 view sedih sangat abang sedih sedih-sedih.. . . . Kepada korang yang ingin menonton .. kehidupan Abang satu family.. jangan lupa saya subcride YouTube ang tvTelajak laris abang selalu upload video yang terbaru dan lebih panjangw dan menyeronokkan dan kepada anda yang saya sucbribe YouTube tv Telajak laris anda bakal mendapat hadiah berupa iPhone dan duit setiap bualann dah Subcride ke belum?

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Posting tersebut memaparkan, usahawan terkenal itu dengan nada sedih telah membuat permohonan maaf atas ketelanjuran katanya, oleh kerana daripada terdapat individu melaporkan IG miliknya sehingga dua videonya telah dipadam.

Tak adab macam bercakap kau ni

 

Bagi pelakon berd4rah kacukan itu, walaupun usahawan tersebut telah memohon maaf, dia tetap menyifatkannya sebagai tidak ber4dab dalam mengeluarkan kata-kata, sehingga menyentuh sensitivviti masyarakat.

Setakat ini, tiada maklum balas mengenai komen pelakon tersebut. Namun, diharapkan Aliff Syukri lebih berhati-hati dalam mengeluarkan kenyataan supaya tidak menyin ggung hati mana-mana pihak.

Sumber: Aliff Syukri & Mirsad Hassan Kulasic