(Video) “Suami pernah tanya tak malu ke..”- lsteri Cekal Jaga Suami TerIantar Hid4p Str0k

Dalam meneIusuri perjalanan sebagai seorang suami atau isteri, kita tak pernah Iari daripada diuji baik dari segi kewangan, kebahagiaan dan juga kesihatan.

Walaubagaimanapun, tetaplah setia hingga ke akhirnya kerana nikmat dari Allah selepas itu tiada siapa yang tahu.

Suami hid4p str0k jatvh bilik air

Bercerita tentang uj1an dalam bahtera rumah tangga, dia bernama Syazwani yang juga merupakan seorang isteri turut diuj1 apabila suaminya disahkan h1dap str0k selepas jatvh bilik air.

Namun, dia tabah dan cuba untuk kuat demi keluarga kecilnya termasuklah suami yang kini masih sak1t.

“Alhamdulillah, hari demi hari saya cuba bangun semula, saya cuma minta dan berd0a supaya dia balik semula di sisi saya.”

“Waktu dia di h0spital, air mata saya set1tis pun tak jatvh depan dia sebab nak dia kuat, bila dia tengok saya kuat, jadi kita sama-sama berjvang demi keluarga.” kata Syazwani

Tiada simpt0m, tiba-tiba jatvh

Difahamkan, pihak h0spital memaklumkan suaminya terkena str0k akibat pend4rahan dalam kepaIa dan kesan daripada kejad1an, kini suaminya Iumpuh di bahagian kaki kanan dan svkar bercakap.

“Saya sangat-sangat terkejvt. Masa dia kena str0k tu saya tak ada di tempat kejadian, dia jatvh di tandas pejabat.”

“Bila saya dapat panggilan dari office saya ingat dia hanya pengs4n biasa sebab sebelum kejadian dia masih aktif, boleh pergi meeting, breakfast, b0rak geIak-geIak dengan staff.”

“Tiba-tiba je jatvh tanpa ada s1mpt0m…” 

“MaIu tak ada husband macam saya?”

Ujar Syazwani, dia tidak pernah maIu dengan keadaan suaminya, malah dia bersyukvr pasangannya itu masih ada di sisinya.

“Suatu malam sebelum tidur suami saya ada tanya, maIu tak dapat husband macam ni?”

“Tak ada maknanya saya nak rasa maIu, saya rasa bersyukvr masih lagi boleh bawa suami ke mana sahaja dan dia sentiasa ada di sisi saya.”

“Saya dapat pimpin tangan dengan suami dan dapat suapkan di makan.” 

Menurut ibu kepada dua orang cahaya mata itu, susulan ins1den suaminya juga tidak boleh bertutur dan terpaksa menaip menggunakan tangan kiri yang masih boleh bergerak untuk berk0munikasi.

Saya tengok sis, makin bersemangat saya utk jaga suami..

Cantik rupa dan hati.. moga syurga buat mereka & kita semua..


 

Sumber: Tiktok Sya Adnan, Redaksi

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.