Jari berbeza daripada orang lain, wanita syukur suami sudi terima seadanya

Ramai yang mengelvh tatkala diri ditimpa mus1bah. Siapa pun yang berada dalam situasi ini, memang tidak dapat dielakkan jika berperasaan sedemikian. Ini kerana lvmrah manusia sememangnya begitu.

Jika korang pernah alami atau selalu diselvbungi perasaan sedemikian, cuba baca dan renungkan sejenak tentang kisah wanita ini.

Jari berbeza daripada orang lain

Baru-baru ini, kisah seorang wanita yang dikenali sebagai Ateyn menjadi tular selepas berani berk0ngsi masalah kes1hatannya secara umum.

Menerusi sebuah video yang dimuat naik di aplikasi TikTok, wanita itu memperlihatkan keadaan jarinya yang kelihatan sangat berbeza daripada insan lain, dipenuhi ketulan kecil.

Menurutnya, dia mengalami masalah itu sejak kecil lagi sehingga hari ini.

https://www.tiktok.com/@ateynneil997/video/6949409838359252226?referer_url=https%3A%2F%2Fohmymedia.cc%2Freda-jari-tak-seperti-orang-lain-wanita-syukur-suami-sudi-terima-seadanya%2F&referer_video_id=6949409838359252226&refer=embed&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

Tambahnya lagi, penyak1t itu turut menyer4ng sekitar kawasan mata, lvtut, kaki serta di belakang badannya.

@ateynneil997

Reply to @nanananananananannana1 😊 saya tak malu sebab dulu saya pernah di malukn disekolah .. so korang tanya nak tengok pun sya dah tak mlu nk tnjk

♬ Will to Live – Jacob Yoffee

Bukan itu sahaja, penyak1t dialaminya itu turut menyukarkan dirinya untuk melakukan kerja rumah seperti mengemas mahupun mencuci bahan basah untuk dimasak.

Bagaimanapun, wanita itu tetap akur dengan uj1an yang diterimanya dan meluahkan rasa syukur kerana suaminya sudi menerima dirinya seadanya.

@ateynneil997

Reply to @96shimasaad saya dah jawap

♬ original sound – Ateyn Neil II – Ateyn Neil II

Selain itu, ada yang bertanya bila penyak1tnya itu akan sembvh? Namun wanita itu hanya menjawab dengan bersahaja bahawa penyak1t itu tidak akan sembvh.

Kalau sembvh pun, itu merupakan satu keaja1ban dengan izin Allah dan dialah orang yang paling bersyvkur di dunia.

@ateynneil997

Reply to @syhrien0.38

♬ original sound – Ateyn Neil II – Ateyn Neil II

“Kalau penyak1t ni boleh sembvh, sayalah orang yang paling bersyukur. Saya taknak orang pandang saya atas bawah, macam saya ni buat salah besar kat dunia ni,” luahnya dengan nada sayu.

Peny4kit ini namanya Rheum4t0id Arthr1tis

Ramai yang bertanya tentang peny4kit dialaminya, mujurlah ada seorang individu tampil memberi penerangan tentang penyak1t tersebut di ruangan komen dan disahkan sendiri oleh Ateyn.

Anugerah Allah jangan pernah m4lu

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata ntizen melvahkan rasa s1mpati dengan uj1an yang menimpa wanita itu. Malah, ramai mend0akan agar penyak1tnya cepat sembvh dan memberi kata-kata semangat bagi kepadanya.

Awak cantik, semoga kuat ya

Manusia semua tak sempurna.. Stay str0ng

Peny4kit itu uj1an Allah

Semoga cepat sembvh!

Kalau j0doh, apa pun kekvrangan pasangan akan terima

Sesungguhnya setiap musibah atau penyak1t yang melanda diri kita merupakan satu uj1an daripada Allah SWT. Sebagai hambaNya, kita haruslah sentiasa berusaha, berd0a dan bertaw4kkal dalam menghadapinya.

Tak rvgi orang yang bersabar dalam mengharungi segala uj1an kerana boleh jadi itu merupakan cara Allah menghapvs d0sa hambaNya yang istimewa.

 

Sumber: TikTok @ateynneil997, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.