(Video) Jambatan gantvng dalam pembinaan runtvh

JELI – Lebih 10 pengunjung yang sedang mer4kam gambar di jambatan gantvng di Lata Keding di sini, terjatvh ke dalam anak sungai apabila jambatan dalam pembinaan itu tiba-tiba rvntuh.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.30 tengah hari tadi, jambatan sepanjang 40 meter itu dipercayai rvntuh akibat g4gal menampung kapasiti pengunjung yang berlebihan.

Ketua Polis Daerah Jeli, Deputi Superintendan Ahmad Arifin berkata, pihaknya dimaklumkan mengenai kejadian itu dan bergeg4s ke lokasi peranginan yang dimiliki pihak persendirian itu.

“Mengikut maklumat yang diterima, kira-kira 10 pengunjung sedang berada di atas jambatan g4ntung setinggi 4.5 meter.

“Tiba-tiba jambatan yang sedang dalam pembinaan itu rvntuh menyebabkan semua mereka terjatvh ke dalam anak sungai dan binaan itu juga turut terkena pengunjung lain yang sedang mandi.

“Notis mengenai pemberitahuan bahawa jambatan itu sedang dalam pembinaan sudah ditampal namun ada juga pengunjung yang tidak mengend4hkannya mungkin disebabkan teruja dengan kewujudan jambatan gantung itu,” katanya.

Ahmad berkata, ada beberapa daripada m4ngsa ced3ra dan sudah dibawa ke Hospital Jeli untuk r4watan lanjut.

 

Sumber: BH ONline

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.