“Keluarga pun tak tahu Sajat kat mana. Kesian kat anak2 dia..”- Adik Sajat

Hiburan Keluarga

Sebut sahaja nama Sajat, ramai tahu bahawa usahawan kosmetik tersebut masih g4gal dijejaki oleh pihak berkuasa walaupun masih aktif berk0ngsi gambar di Instagram.

Bagaimanapun, ketika ramai yang mempers0alkan keberadaan pemilik nama Muhammad Sajjad Kamaruzzaman itu, adiknya Mustika menarik perhatian ramai dengan video parodi Sajat yang tular di aplikasi TikTok.

Penat layan pertanyaan netizen

Memetik tembubual bersama pihak mStar, wanita bernama Nur Mustika Kamaruzzaman terbabit mengakui penat melayan segala pertanyaan netizen tentang jantina Sajat.

“Memang penat nak jawab soalan macam ni, sejak Sajat famous yang paling terkesan nak menjawab soalan itu adalah saya sebab muka kami serupa.

“Orang sampai tak tahu yang Sajat ada adik-beradik lain sebab muka mereka tak sama macam saya,” ujarnya kepada mStar.

Sajat sebenarnya seorang pendiam

Mesra disapa Ika, wanita itu turut mended4hkan peribadi sebenar Sajat yang berbeza dari apa yang ditampilkan di laman sosial iaitu dia disifatkan sebagai seorang yang pendiam.

“Dia diam dan jenis yang memerhati. Bila dia bercakap jadi kelakar sebab dia bukan seorang yang ‘talkative’. Dia banyak berfikir,” ujarnya lagi.

Keluarga tak tahu Sajat di mana

Dalam pada itu, apabila disoal tentang kedudukan abangnya yang masih menjadi m1steri, Mustika mengakui bahawa dia sendiri tidak mengetahui perihal Sajat.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Saya tak tahu fasal Sajat dan kalau boleh tak nak ambil tahu, bukan sebab tak kisah pasal dia… tetapi saya ada kehidupan saya sendiri.

“Apa yang dia tengah lalui itu terlalu besar, mungkin hanya dia sahaja yang boleh selesaikan. Kuat dia tu kan? Kalau fikir balik, saya pun tak kuat macam dia,” katanya.

Kes1an anak2 Sajat, lama tak jumpa

Bercerita tentang keadaan anak angkat Sajat iaitu pasangan kembar Syaza dan Syahmi, Mustika melvahkan rasa s1mpati terhadap kanak-kanak berkenaan yang sudah lama tidak bertemu dengan Sajat.

“Ika kes1an dengan anak-anak dia. Disebabkan muka Ika macam dia, anak dia tengok je Ika tau. Lama dah tak jumpa Sajat. Terhvyung-hayang dia, dengan siapa dia nak bermanja?” luahnya penuh em0si.

Menjengah ke ruangan komen di Instagram mStar, rata-rata netizen mend0akan agar Sajat menyer4h diri kembali pulang ke pangkuan keluarga.

Dalam pada itu, ada juga yang memuji kecantikan adiknya itu.

Baliklah Sajat, kes1an kat orang sekeliling kau

Sebagai adik dia tak menghakimi tapi mend0akan abang dia

Seteruk2 Sajat, dia pandai jaga anak.. Jangan nampak kebvrukan je

Kalau sayangkan anak, ser4hlah diri Sajat

Cantiknya adik Sajat ni

Terdahulu, video Mustika menjadi tular di aplikasi TikTok apabila dia menggunakan audio suara Sajat sebagai par0di.

Malah ramai juga yang berasa agak keliru kerana wanita itu dibayangi perwatakan Sajat berikutan wajah adik-beradik tersebut dilihat sangat mirip.

Tonton video penuh:

“Ni baru betul 0ri..”- Adik perempuan ‘berlak0n’ jadi Sajat buat ntizen geIi hati

TERDAHULU, Umum sedia maklum bahawa sehingga kini usahawan kosmetik, Muhammad Sajjad Kamaruzzaman atau Sajat masih belum ditemui pihak berkuasa namun dilihat aktif melayari laman Instagram.

Bagaimanapun, tumpuan warganet tiba-tiba berubah kepada adik perempuannya yang dikenali sebagai Mustika dimana sering memuat naik video di platform TikTok.

Lebih menarik perhatian orang ramai apabila wanita yang mesra dipanggil Ika itu menghasilkan video parodi menggunakan suara milik abangnya, apatah lagi dikatakan memiliki wajah seiras seperti Sajat.

Mustika ke Sajat tu?

https://www.tiktok.com/@must1ka_88/video/6965221654553267458?referer_url=https%3A%2F%2Fohmymedia.cc%2Fni-baru-betul-ori-adik-perempuan-berlakon-jadi-sajat-buat-netizen-geli-hati%2F&referer_video_id=6965221654553267458&refer=embed&is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

Menerusi sebuah video, Mustika melakukan ‘m1ming’ dialog si abang serta ekspresi wajah yang bersesuaian dengan berceIoteh mengenai dua orang anak angkat Sajat iaitu pasangan kembar Syaza dan Syahmi.

“Sajat ni biarlah anak-anak makan dulu. Abang (Syahmi), time to eat lepas tu makan ubat,” antara ‘lakonan’ dijayakan oleh Mustika.

Selain itu, sebuah lagi video turut meraih t0ntonan ramai apabila ‘Sajat’ memb3bel mengenai penguasaan bahasa Inggerisnya selepas dikr1tik ntizen.

“Office aku pun kat Padang Jawa (Shah Alam), lagi la nak suruh aku cakap bahasa Inggeris. Lain la office kat Beverly Hills (California), class la nampak!,” tutur Mustika melakonan dialog tersebut.

Melihat ke ruangan komen, ramai terhibur menonton par0di itu serta mengakui agak keIiru kerana dibayangi perwatakan Sajat berikutan wajah adik-beradik tersebut dilihat sangat mirip.

KeIiru pulak! Macam kembar

Ingat betul2 Sajat.. ‘Menganj1ng’ abang sendiri

Adiknya cantik, patut la abang nak ikut

Adik cantik semula jadi…

Mesti kelakar macam Sajat!

Betul2 ‘c0py paste’ ni

Difahamkan, Mustika pernah menceburi bidang hiburan tidak lama dahulu selain turut tuIar tangk4pan skrin tulisan dirinya di posting Instagram yang memanggil Sajat sebagai abang.

Doakan abang saya sembvh…

 

Sumber: mStar (Hawa Soleha Saleem), TikTok @must1ka_88, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.