(Video) Nyaris DigiIis Semasa Isi Angin Tayar, Kecvaian Pemandu Lori TreIer Ini Buat Netizen Ber4ng

Klang: Berp4ntang m4ut sebelum ajaI. Seorang pemuda ny4ris m4ut digiIis tayar treIer ketika mengisi angin tayar motosikalnya yang dipercayai berlaku di sebuah minyak di Bandar Sultan Suleiman, di sini pagi tadi.

Kejadian terbabit tuIar di media sosial sejak beberapa jam lalu itu, susuIan satu r4kaman video dari stesen minyak berkenaan yang berdurasi 23 saat.

TULAR di media sosial sebuah treler nyaris menggilis seorang pemuda yang sedang menggisi angin tayar motosikalnya. FOTO ihsan PEMBACA TUIAR di media sosial sebuah treIer nyaris menggiIis seorang pemuda yang sedang mengisi angin tayar motosikalnya. FOTO ihsan PEMBACA

Berdasarkan r4kaman video itu, treIer terbabit yang juga berada di lokasi secara tiba-tiba membuat pusingan untuk keluar dari stesen itu sebelum nyar1s menggiIis m4ngsa.

Dari video rakaman CCTV yang tuIar itu, bahagian kanan hadapan lori treIer tersebut telah meIanggar lelaki tersebut lalu hampir separuh tubuh badannya berada di bawah lori tersebut.

Namun nasib penunggang motosikal itu agak baik apabila dia berjaya berguIing ke tepi untuk menyeIamatkan diri.

M4ngsa yang mengisi angin tayar motosikalnya ketika itu lalu bangun sebaik kaki kanannya hampir dis3ret treIer berkenaan.

Turut tuIar gambar seorang wanita yang did4kwa sebagai individu yang memandu treIer berkenaan.

Ibu Pejabat Polis Daerah Klang (IPD) Utara ketika dihvbungi memberitahu pihaknya sedang menyi4sat kes berkenaan dan mengesahkan m4ngsa akan membuat laporan polis dalam masa terdekat.

Reaksi netizen

Setiap hantaran Facebook yang berk0ngsi video tersebut dihujani dengan komen-komen daripada pengguna media sosial yang berasa ger4m dan m4rah terhadap pemandu lori treIer yang cvai itu.

Disebabkan kecvaian pemandu tersebut yang tidak memerhatikan keadaan sekeliling dengan lebih baik semasa membuat pusingan, ia telah mengvndang kemaIangan tersebut berlaku.

Para netizen berharap pihak berkuasa dapat mencari pemandu lori treIer terbabit untuk dikenakan t1ndakan sewajarnya dan mencadangkan agar penvnggang motosikal tersebut mendapatkan ganti rvgi kerana ins1den kemaIangan itu nyar1s meragvt ny4wanya sendiri.

 

Sumber: The Vocket, HMetro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.