“Ayah suka hidup seperti geIandangan, sudah sebulan cari sebelum ditemui m4ti”- Anak

Kota Bharu: “Sudah lebih sebulan kami mencari ayah dan lap0ran kehiIangannya juga sudah dibuat tapi tiada khabar berita sehinggalah malam tadi saya dihvbungi polis memaklumkan penemuan m4yatnya,” kata anak kepada w4rga emas yang ditemui m4ti di tangga sebuah bangunan di sini, petang semalam.

Siti Zubaidah Che Bongsu, 34, berkata, kali terakhir dia berjumpa bapanya, Che Bongsu Wan Deraman, 67, sehari sebelum Aidilfitri lalu dan memberitahu akan mengambil arw4h di bandar Kota Bharu untuk berhari raya bersama di rumahnya di Pulai Chond0ng, Machang.

Dia berkata, bapanya sering ke Kota Bharu serta hidup seperti geIandangan walaupun ker4p ditegvrnya.

“Sehari sebelum hari raya baru-baru ini saya ada jumpa dan memberitahu akan membawanya ke rumah pada pagi Aidilfitri.

“Keesokannya saya datang ke tempat dijanjikan, ayah tiada dan saya berasa risau malah menghvbungi beberapa rakannya namun mereka memberitahu tidak tahu ke mana ayah pergi.

“Saya segera membuat lap0ran polis, dalam masa yang sama turut mencarinya tapi tidak ditemui sehinggalah malam tadi saya menerima panggilan telefon dari polis memberitahu penemuan m4yat ayah,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

M4yat ditemui orang awam di tingkat satu sebuah bangunan di Jalan Tengku Chik, di sini, jam 6 petang semalam selepas terh1du bau bvsuk di kawasan sekitar.

Ketika ditemui, m4ngsa dalam keadaan terbaring di tangga dan tanpa pakaian lengkap malah turut terdapat dompet mengandungi kad pengenalan serta sejumlah wang.

Siti Zubaidah berkata, sebaik dimaklumkan berita piIu itu, dia seakan tidak percaya dan memberitahu pihak berkuasa mungkin tersiIap orang.

Mayat warga emas ditemui di bangunan di Jalan Tengku Chik, Kota Bharu.

“Ketika diberitahu mengenai penemuan m4yat ayah, saya hampir pengs4n dan memberitahu polis mungkin mereka tersiIap orang.

“Tapi sebaik diberitahu mereka turut menemui kad pengenalan milik ayah, saya akvr dengan takd1r ini dan hasil bed4h sias4t yang dibuat mendapati ayah kena ser4ngan jantvng.

“Jnazah akan dikebvmikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Buaya, Jalan PCB berhampiran pus4ra arw4h emak hari ini,” katanya.

B4u busvk b0ngkar penemuan m4yat w4rga emas

TERDAHULU, media melaporkan bau bvsuk di tingkat satu sebuah bangunan di Jalan Tengku Chik, di sini membawa kepada penemuan m4yat seorang lelaki w4rga emas.

Lelaki berusia 67 tahun itu ditemui orang awam kira-kira 6 petang semalam dalam keadaan terbaring dan tidak berpakaian lengkap.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu Asisten Komisioner Abdul Rahim Daud berkata, berdasarkan keadaan m4yat yang sudah berb4u dan sedik1t berulat, pihaknya meng4nggarkan kem4tiannya sudah hampir seminggu.

“M4yatnya ditemui orang awam yang memasuki bangunan itu untuk pr0ses baik pulih. M4ngsa terbaring di tangga dan dompet padanya mempunyai dokumen pengenalan diri dan sedikit wang,” katanya ketika dihubungi di sini, hari ini.

ANGGOTA polis mengangkat mayat lelaki warga emas yang ditemui di sebuah bangunan di Jalan Tengku Chik, Kota Bharu. FOTO Nik Abdullah Nik Omar. ANGGOTA polis mengangkat m4yat lelaki w4rga emas yang ditemui di sebuah bangunan di Jalan Tengku Chik, Kota Bharu. FOTO Nik Abdullah Nik Omar.

Abdul Rahim berkata, sias4tan awal dibuat berdasarkan kad pengenalan yang ditemui pada m4ngsa, mendapati dia pernah dilapor hiIang pada 13 Jun lalu dengan laporan oleh anaknya yang mend4kwa kali terakhir melihat bapanya pada Mei lalu.

“Dalam laporan itu, pengadu memberitahu dia menghantar bapanya ke Pasar Siti Khadijah kerana m4ngsa ingin bertemu seseorang dan selepas itu terus menghiIang,” katanya yang memberitahu m4yat dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) di sini untuk bed4h si4sat.

 

Sumber: Harian Metro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf