Kulit Perisai Aku Dari Wanita Yang Boleh Melalaikan Aku, Lindung Aku Dari Benda Negatif – Altimet

Hiburan

Penyanyi rap, Altimet atau nama sebenarnya, Syed Ahmad Syed Abdul Rahman Alhadad, 41, menyifatkan kulit wajahnya sebagai perisai untuk dirinya.

Berkongsi catatan mengenai kulit di laman Instagram, pelantun lagu Amboi ini mengakui kulit wajahnya menjadi pelindung untuk dirinya dari wanita-wanita yang boleh melalaikan.

“Kulit aku perisai aku. Kulit aku banyak lindungi aku dari benda-benda negatif. Dari orang yang menilai orang lain hanya dari segi luaran sahaja. Tak ramai orang macam ni dalam hidup aku. Alhamdulillah.

“Kulit aku lindungkan aku dari wanita wanita yang boleh melalaikan aku. Dengan itu membuka jalan untuk yang nampak lebih dalam dan mendapat jalan masuk kedalam hati aku.

“Kulit aku pernah membuat saingan-saingan aku memandang rendah kat aku, jadi mereka tak endahkan aku, sekaligus memberi aku ruang untuk menjadi lebih kuat dan handal untuk mengatasi mereka. You know who you are,” tulisnya.

Mengakui dirinya tidak tampan, Altimet juga tidak bergantung kepada rupa untuk berjaya dalam bidang seni yang diceburi olehnya.

“Kulit aku membuat orang memberi nasihat kat aku supaya jangan bergantung pada rupa untuk berjaya dalam bidang ni. Oleh itu, aku menggantung harga diri aku pada kualiti karya aku.

“Ye, aku tak tampan, tapi pena aku menari atas kertas dengan lenggok yang lawa, yang tajam bila perlu, yang lembut bila kena masanya, yang lain daripada yang lain.

“Kulit aku ni Allah bagi kat aku jadi aku boleh jadi aku. Dia bagi aku Kulit yang tebal, jadi tembaklah kuat mana, Insya-Allah tak lut.

“Kalau awak ada Kulit mcm ni, atau rasa kecewa sebab orang lain lagi cantik, lawa, hensem dari awak, jangan risau. Ada hikmahnya. Lagipun, kulit yang mulus / cantik tak kekal selamanya,” tulisnya lagi.

 

 

View this post on Instagram

 

Kulit aku perisai aku. Kulit aku byk lindungi aku dari benda2 negatif. • Dari orang yang menilai orang lain hanya dari segi luaran sahaja. Tak ramai orang mcm ni dalam hidup aku. Alhamdulillah. • Kulit aku lindungkan aku dari wanita wanita yang boleh melalaikan aku. Dengan itu membuka jalan untuk yang nampak lebih dalam dan mendapat jalan masuk kedalam hati aku. • Kulit aku pernah membuat saingan2 aku memandang rendah kat aku, jadi mereka tak endahkan aku, sekaligus memberi aku ruang untuk menjadi lebih kuat & handal untuk mengatasi mereka. You know who you are. • Kulit aku membuat orang memberi nasihat kat aku supaya jangan bergantung pada rupa utk berjaya dalam bidang ni. Oleh itu aku menggantung harga diri aku pada kualiti karya aku. Ye, aku tak tampan, tapi pena aku menari atas kertas dgn lenggok yang lawa, yang tajam bila perlu, yang lembut bila kena masanya, yang lain daripada yang lain. • Kulit aku ni Allah bagi kat aku jadi aku boleh jadi aku. Dia bagi aku Kulit yang tebal, jadi tembaklah kuat mana, InsyaAllah tak lut. • Kalau awak ada Kulit mcm ni, atau rasa kecewa sebab orang lain lagi cantik, lawa, hensem dari awak, jangan risau. Ada hiahmya. Lagipun, Kulit yang mulus/cantik tak kekal selamanya. #CakapTerang #Kulit

A post shared by Altimet (@altimet) on


Di ruangan komen, rata-rata peminat bersetuju dengan nukilan yang dicoret oleh Altimet dan menyokong buah fikiran penyanyi itu.

sumber :astro gempak