“Berapa d0s ampa 0iii..”- Lana Nodin seIamat tiba di AS, sekali Rita Rudaini masuk k0men cvri perhatian

Hiburan Keluarga

Kebelakangan ini, nama pelakon Lana Nodin sering menjadi perbuaIan h4ngat di media sosial g4ra-g4ra pert1kaikan pr0sedur 0perasi standard (S0P) petugas barisan hadapan selain mengg3sa Tan Sri Dr. Noor Hisham Abdullah meIetakkan jawatan sebagai Ketua Pengarah Kesihatan temp0hari.

Lana Nordin selamat tiba di USA tanpa ikut 'tingkap'

Terbaru, Lana atau nama sebenarnya Mazlina Hasan Nodin memaklumkan dia sudah seIamat tiba di negara suaminya, David McKienzie, Amerika Syarikat.

Lana memuat naik status panjang lebar di akaun Instagramnya sebagai maklum baIas terhadap segeIintir net1zen yang mengec4m hebat terhadap dirinya yang did4kwa 4nti-vaks1n.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Lana Nodin❤️David Mckienzie (@lananodinmckienzie)

“Ni video khas aku buat untuk yang selalu mengh1na dan masih menc4ci dan suka buat spekvIasi sendiri tanpa tanya saya, tanpa seIidik tanpa mengk4ji kenapa dan apa yang saya buat!

Video] “Selama Ini Aku Diam, Ramai Mengutvk Menghlna” – Lana Nodin Selamat Tiba Di Amerika Syarikat – Viral MY

“Ada yang kata oh dia tak lepas airp0rt apa lagi berjaya ke nak balik AS.. kat AS sana lagi tervk semua tak boleh, dine-in ke, ri4dah ke masuk mall ke atau masjid ke..ok selama ni aku diam sebab orang kat p0rtal ramai yang mengvtuk, mengh1na bahkan ada yang lebih tau pasal AS dari negara yang selalu aku keluar masuk dan negara asal suami aku sendiri…

“Jangan mesej aku tanya itu ini, just tengok dan niIai sendiri! k0rang yang di FB dan p0rtal2 yang sibvk meng4ta aku, s1buk suruh aku baIik AS siap haIau aku dari negara aku sendiri..ok ni aku baIik, aku bvktikan apa yang k0rang cakap tu lebih tau dan ter0r pada aku!!!,” tulisnya.

Pelakon drama Aku Yang Kau Gelar Isteri itu berkata, dia bersyukvr pr0ses dan perjalanan untuk puIang ke negara berkenaan dipermudahkan tanpa menggunakan ‘orang daIam’.

Masuk prem1s tak perlu ‘scan’

“Dari aku apply MTP, buat DOKUMEN YG SAH mengikut UND4NG-UND4NG MALAYSIA dan bertoIak ke airp0rt KLIA sampai ke AS, alhamdullilah perjalanan aku sangat2 dipermvdahkan.

“Tiada sebarang diskr1m1nasi atau apa2 masaIah! Tiada sebarang cabIe, ni semua cabIe ALLAH SWT dan bila ALLAH kata kvn fa yakvn,  jadi lah ia…siapa kita nak pert1kaikan rezeki, ajaI dan apa2 pun dari DIA???,” luahnya.

Tak boleh dine-in kat KL? Miami ada

Selain itu, dia juga berterima kasih kepada kenaIan dan pengikutnya yang selalu meny0kongnya dengan memberikan kata-kata semangat serta tidak lupa mend0akan supaya kita semua diIindungi Allah SWT.

Bagi anak mandi puas2, hari tu kat Malaysia tak boleh

“Kepada sahabat2, foIIowers dan rakan2 artis yang selalu bersama saya, beri kata sem4ngat dan d0a pada saya, anda tau anda siapa, terima kasih dan teruskan perjvangan korang, semoga Allah Iindungi k0rang, negara dan rakyat Malaysia,” katanya.

Menurut laporan media sebelum ini, Lana bercadang untuk mengambil vaks1n di AS namun bukan dalam masa terdekat kerana masih menyusukan anak b0ngsunya yang mempunyai masaIah kesihatan.

Rita Rudaini resp0n

Terjejas akibat Covid-19? Rita Rudaini boleh bantu

Susulan daripada itu, pelakon, Rita Rudaini turut mencvri perhatian ramai apabila dia memuat naik posting baIas secara berseIoroh dengan Lana Nordin berhvbung setiap penjelasan yang diberikan.

Berapa d0s dapat rent4s negara

Menerusi pemerhatian, Rita Rudaini dilihat ‘rep0st’ kembali kesemua story Lana Nordin di akaun Instagramnya.

Pada masa yang sama, Rita dipercayai berseIoroh dan bertanya kepada Lana mengenai d0s vaks1n yang mereka sekeluarga ambil sebelum terbang ke Amerika Syarikat.

Bukan itu sahaja, net1zen turut mend4kwa kapsyen Rita seolah mengvndang dan seakan ser0nok melihat teIatah rakan baiknya itu.

Tak p4yah scan

Lana Nordin turut memuat naik sebuah video di mana mereka sekeluarga tidak perlu ‘scan’ My Sejahtera sewaktu dine-in di sebuah restoran. Malah, suaminya dilihat melakukan bunyi ‘scan’ ketika mereka sekeluarga hendak masuk ke restoran tersebut.

Terdahulu, Lana mend4kwa net1zen suka membuat spekuIasi terhadap dirinya sehinggakan ada yang berandaian dia tidak akan berjaya untuk ‘terbang’ g4ra-g4ra belum divaks1n.

Namun begitu, Lana berjaya membvktikan bahawa perjalanannya untuk rent4s negara itu mengikut und4ng-und4ng dan pr0sedur yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan.

Tegasnya, tidak wvjud dia menggunakan ‘kabeI’ untuk pulang ke negara asal suaminya.

 

Sumber: Instagram Lana Nodin, OMM (Dayah Muse), Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.