Lelaki Sam4n Klinik Kesvburan Bagi Sperma Kepada Pasangan Sejenis

Sebuah klinik kesvburan di United Kingdom (UK) dis4man setelah memberikan sperma kepada pasangan sejenis dan ibu tunggal sehingga menghasilkan sembilan bayi. Hanya dikenali sebagai Neil Gaskell, dia mengambil tind4kan undang-undang itu selepas klinik tersebut tidak mendapatkan persetujuan bersama menggunakan spermanya berulang kali.

13 anak tidak diketahui

Menurut laporan Mirror UK, Mr Gaskell juga terkejvt setelah mendapati sembilan kel4hiran itu hasil dari spermanya dan lagi empat bayi dari pasangan heteros3ksual yang membawa kepada jumlah 13 orang anak. Dia ber4ng kerana perkara tersebut berada di luar pengetahuannya.

Dia yang mempunyai tiga anak kandung menerusi rawatan kesvburan IVF telah mengambil tind4kan undang-undang dan mahu menyelesaikannya dengan tvntutan mencecah lima angka.

Dalam satu wawancara eksklusif dengan Sunday Mirror, dia berkata seorang anak sepatutnya dibesarkan oleh ibu dan ayah seperti biasa. Jawapan itu mengakibatkan Gaskell dikecam g0longan sejenis. Ketua lesb1an Kerry Pask juga menyatakan keputusan Gaskell itu sebagai s4lah satu diskr1minasi terhadap golongan ini.

Keutamaannya untuk anak

 

Bagaimanapun Gaskell menegaskan bahawa ianya bukan soal diskr1minasi dan ketaksvban tetapi dia hanya mahukan anak yang l4hir dari spermanya mempunyai seorang ibu dan ayah.

Dia juga menyifatkan kata-katanya itu akan memecah bel4h, tetapi keutamaannya adalah untuk anak. Dia tidak mahu satu hari nanti akan ada yang mempersoalkan anak tersebut dengan soalan prov0kasi seperti ‘Di manakah ayah awak?’ atau ‘Kenapa awak mempuanyai dua ibu?’

 

Sumber : Mirror UK, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf