“Lepas Eksiden Kami Duduk Dan Makan Bersama”- Boleh Jadi Member, Netizen Kagum Sikap Driver Vellfire Ini.

Santai Semasa

KemaIangan jalan raya boleh terjadi tanpa diduga. Apatah lagi sekiranya melibatkan dua pihak, perbalahan atau pergaduhan mungkin membuatkan keadaan menjadi lebih teganng.

Namun berbeza bagi seorang pemuda yang tular di laman media sosial baru-baru ini selepas bertindak untuk memaafkan kesalahan si pelanggar keretanya.

Menerusi laman Facebook, Kok How berkongsi kejadian yang berlaku di Pulau Pinang itu apabila kereta jenis Toyota Vellfire miliknya diIanggar tanpa sengaja oleh seorang pemandu lori.

Keadaan itu menyebabkan pemandu lori rasa bersalah dan risau terhadap keadaan kereta terbabit walaupun lori miliknya turut mengalami ker0sakan.

Menurut posting berkenaan lagi, orang awam di sekeliling tidak menghulurkan bantuan sebaliknya merakam gambar dan video insid3n tersebut manakala balai polis pula terletak jauh dari lokasi kejadian.

Apabila melihat pemandu lori dalam keadaan resah akibat kesalah4n yang dilakukan, Kok How mengajak lelaki itu untuk makan bersama di sebuah restoran mamak.

Setelah selesai menikmati makan malam dan membuat laporan polis, mereka berdua menjadi rakan dengan berbual serta bergelak ketawa seperti tiada apa yang berlaku.

Posting tersebut mendapat lebih 2,600 perkongsian dan 17,000 tanda suka serta pelbagai reaksi positif netizen yang kagum dengan tindakan harmoni mereka.

Semoga kisah mereka ini menjadi inspirasi dan contoh yang baik kepada semua pengguna jalan raya yang lain

Emosii tidak akan dapat menyelesaikan apa-apa masaalah, malah boleh membuat perkara jadi lebih burvk

Sumber : Kok How