Anjing Sy0k Tidur Tanpa Beri Bantuan, Tak Sedar Kedai Emas Tuan ‘Dir0mpak’

Anjing biasanya dipelihara untuk menjaga kesel4matan pemilik. Haiwan itu ditelakkan di rumah mahupun kedai untuk tujuan mel1ndungi pemilik.

Menerusi posting di laman Facebook, lain pula yang berlaku apabila seekor anjing langsung tidak bergerak dan hanya mem4tikan diri meskipun berlaku r0mpakan.

Menerusi laporan Next Shark, r0mpakan tersebut bukanlah sebenar kerana itu hanya dilakukan untuk ujian kesel4matan di sebuah kedai emas terletak di Chang Ma, Thailand. Meskipun hanya latihan, lelaki yang terbabit dalam ujian itu merupakan seorang anggota polis.

Tambah pemilik kedai, mungkin anjing bernama Lucky itu sudah cukup mengenali anggota polis yang sering membuat r0ndaan sehingga dia hanya membiarkan dan tidak menyer4ng atau meny4lak ketika r0mpakan itu berlaku.

“Saya merasa sangat kelakar melihat Lucky tidak mencuba apa-apa dan terus tidur. Semasa saya k0ngsi video tersebut di laman Lucky, saya tak sangka ia akan menjadi v1ral,”  katanya.

Lucky dikatakan anjing yang aktif dan pandai mendengar ar4han jika dia memintanya melakukan sesuatu. Namun, latihan ini 4agal sepenuhnya kerana Lucky tidak memberikan apa-apa respon.

Tetapi pemilik kedai emas itu percaya anjing peliharaannya itu akan melakukan sesuatu jika r0mpakan benar-benar berlaku.

 

Sumber: Next Shark, BD

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf