(Video) “Mama terseIamat kerana ayah,”- Isteri K0ngsi Peng0rbanan Arw4h Suami, Kini Tabah Besarkan Anak-anak Seorang Diri

Sebagai manusia, kita tidak mampu untuk menjangkakan apa yang akan berlaku di masa hadapan. Kadang-kadang, s1nar kebahagian  telah dilihat ‘terp4ncar ter4ng’ rupanya hanya bert4han sebentar sahaja.

Sama juga dengan perihal j0doh, tidak semua ditakd1rkan untuk bersatu selama-lamanya. Ada yang terpaksa meneIan hakikat bahawa j0doh di dunia ini hanya sementara sahaja.

Tetapi, siapa kita untuk men1dakkan ketentuan takd1r, sesungguhnya Tuhan Yang Maha Esa lebih mengetahui segalanya.

Baru-baru ini, tular satu video yang dik0ngsikan oleh @najwakarim96 di laman TikTok yang berk0ngsikan mengenai kisah piIu hidupnya menjadi ibu tvnggal setelah kehiIangan suami tercinta.

Menerusi video itu, Najwa mengatakan bahawa dia dan suaminya telah terbab1t dalam satu kemaIangan yang mengakibatkan suaminya itu mengalami keced3raan tervk dan terIantar sak1t.

Mengandvng lapan bulan

Lebih menyed1hkan, ketika kemaIangan itu berlaku, dia sedang sarat mengandvng selama lapan bulan. Mungkin disebabkan itu juga suaminya berk0rban dengan menyeIamatkannya semasa kemaIangan itu.

Ketika suaminya berada di dalam ICU, dia telah meIahirkan anaknya melalui proses pembed4han.

Tabah mengharvngi dvgaan tersebut, Najwa juga menjaga suaminya selepas habis berp4ntang .

“Mama tunaikan hasrat ayah nak jadi suami mama sampai dia tvtup mata,” katanya.

Jaga suami hingga hujung hayatnya

Suaminya yang pada ketika itu terIantar sak1t hanya mampu membuka mata. Menurutnya, menguruskan suaminya itu adalah satu rezeki buatnya.

Tetapi, Allah lebih menyayangi suaminya apabila Allahy4rham telah menghembvskan nafas terakhir pada 13 Disember 2019.

Kini, hanya t1nggal dia dan tiga anaknya dengan t4bah meneruskan hidup.

Jodoh kami tak menyebelahi di dunia

@najwakarim96

Semua orang akan ada kisah hitam yg menyelubungi hidup kita. Jodoh kami tak menyebelahi di dunia. In shaa Allah di syurga dia menanti. #mamamuda #fyp

♬ Allah Allah Aghisna – Nazwa Maulidia

Menjengah ke ruangan komen, ramai yang turut sebak melihat video tersebut dan mendoakan agar Najwa dan anak-anak terus tabah menjalani hidup.

 

Sumber: najwakarim96, Siakap Keli

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf