(Video) Netizen Tunjuk Bukti Video Beritahu Ini Adalah Marketing, Sekali Pemilik Restoren Up Video Penjelasan Sebenar

PANAS! Media sosial kembali hangat dengan penularan video seorang usahawan yang did4kwa disimb4h air sirap ketika membuat reviu produk di sebuah restoran.

Menerusi sebuah video penstriman secara langsung di Facebook (FB Live), seorang usahawan lelaki lantang sedang asyik mempromosikan produk suplemen sambil menikmati makanan.

Turut kedengaran suara seorang lelaki dipercayai pelanggan lain di restoran tersebut beberapa kali menegur usahawan tersebut supaya menghormati pelanggan yang sedang makan.

Drama simb4han air sirap seperti cat merah tercetus sejurus usahawan itu mengeluarkan kata-kata kesat sebelum terjatuh dari kerusi apabila bajunya ditarik oleh pelanggan yang berang itu..

Seorang usahawan yang asyik membuat FB Live disimb4h dengan air sirap oleh seorang pelanggan lain, di sebuah restoran. Sumber Facebook Dato Seri Eein

Semua ni Marketing saja?

Pada awal sebelum tular video tersebut ramai netizen yang mengatakan apa yang terjadi adalah benar benar berlaku dimana tetapi setelah beberapa lama selepas itu ramai yang menyatakan ini semua adalah teknik marketing.

Netizen mula mengorek semua bukti, adakah apa yang ditonjolkan benar atau tidak? Anda nilaikan.

Pemilik kedai Nasi Daging Sempoi yang bernama Honeysha Husna Hamid berkata, dia membuat rakaman tersebut hanya selepas menyedari kedua-dua pelanggan tersebut bertengkar di restorannya.

“Yang buat FB Live tu memang minta izin dengan saya terlebih dahulu. Saya tak ada masalah dia nak buat FB Live, cuma saya mula rakam bila dah nampak ‘bunga-bunga’ pergaduhan.

“Walaupun ada CCTV (kamera litar tertutup), tapi tak ada suara dan saya tak berani nak datang dekat ketika itu. Rakaman ini ada suara jadi kalau ada apa-apa berlaku, berdarah ke apa, saya ada bahan bukti,” ujar wanita berusia 30 tahun itu.

Lagi penjelasan pemilik restoren menafikan ini adalah marketing

Rata rata netizen memberitahu bahawa pemilik itu sebenarnya mengenali siapa Founder EEIN yang ada gelaran Dato Seri.

Semua ini terbongkar apabila seorang wanita bernama Nurwati Hussin telah memuat naik satu video dimana pemilik Nasi Daging Sempoi dan Founder EEIN pernah berjumpa dahulu.

Pemilik Kedai memuat naik status di laman Facebook page Nasi Daging Sempoi beliau menegaskan perkara yang terjadi adalah benar dan bukan lakonan untuk marketing.

Menurut beliau perkara tersebut telah diambil keterangan oleh pihak Polis dari cawangan Taman Sri Muda, Shah Alam.

“Salam kepada manusia yg menabur fitnah boleh datang ke kedai sy utk tahu hal sebenar bukan dr video korang nak menabur fitnah.. dr mstar online n polis dr sri muda sahaja yg kol sy lain main ambk ja. TQ penabur fitnah naik follower”

Jadi sejauh manakah kebenaran semua ini?  Netizen meminta Founder EEIN turut membuat laporan kepada pihak polis tentang dia dikasari.

Adakah betul ini semua marketing semata mata? Susah kita nak tahu tetapi selalunya jika benar ini semua sekadar lakonan kita hanya perlu tunggu dan kebenaran semua akan terbongkar.

Caprice Pun Percaya Ini Semua Sekadar Lakonan .. Jom Tengok Apa Dia Cakap

 

View this post on Instagram

 

Syrup 😑

A post shared by Caprice (@capriceofficial) on

Apa pun kita tunggu .. dan admin harap ini bukan hanya sekadar marketing

 

Sumber: Instagram Caprice, AwatttSyeikhh Network

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.