(Video) Tul4r Polis berp4ut atas kereta, Polis ded4h cerita sebenar dan t4han 2 remaja

Dalam pr.oses Per.intah Kawalan Pergerakan ini (PKP),polis akan membuat sek4tan jalan raya atau pemer1ksaan dibantu oleh pasukan askar agar keadaan terk.awal ek0ran daripada sikap seg.ilintir orang ramai yang tak nak mematuhi arahan PKP ni.

Berlaku satu kej.adian semalam di mana sebuah kenderaan perodua alza cuba mela.rikan diri dari pe.meriksaan polis selepas diminta be.rhenti.

Menerusi perk0ngsian dari laman facebook Info Roadblock JPJ/Polis maklumat awal diterima sebuah kenderaan Perodua Alza menc.urigakan sedang parking berhampiran McDonald’s Bandar Baru Bangi.

Anggota Unit URB PDRM mendekati kenderaan untuk peme.riksaan tetapi pemandu engg.an memberi kerjasama dan cuba mel.arikan diri.

Abang Polis Atas Kereta

Reaksi Orang Ramai

Sejak akhir2 ni byk k.es mcm ni v.iral. Harap anggota polis atas bonet tu selamat. Episod seterusnya, pl.ease… Dah mcm drama gerak khas. Asal s.uspen jer pastu smbg esk.

Hati k.ering tu yg pe.nting.. terbaik Abam polis memb.ahayakan diri sendiri demi kea.manan negara.. sk.uad sedia.. hormat kehadapan hormat.

Allahu berg.adai n.yawa anggota PDRM kena h.eret atas bonet demi kese.lamatan awam. Apa khabar dah dia?.

Kalau polis ambik t.indakan k.eras kang adalah NGO yg meny.alak kononnya h.ak as.asi manusia.. tak ke.sian ke kat anggota pdrm? nak buat ti.ndakan pun serba s.alah.

Polis atas bonet tu kemana pergi nya senang lalu sjr rentas negeri ke.. k.esian weh p.anas bonet tu…. aduh te.mbak enjin nya memang tak bergerak lh kereta tu.

Sa.kit pulak hati tengok makin menjadi2 g.eng yg tak reti ikut u.ndang2 nie. Lepas ni abam Polis jgn b.ahayakan diri, no m.ercy , kasi t.embak terus, ini bukan movie. Ngo yg back up itu pun kasi h.antam terus.

Ade sambungan tak.. Nak tahu abg polis yg duduk dekat bonet depan tu ape khabar.

2 dit4han kereta l4nggar angg0ta polis

Video tular menunjukkan anggota polis berpaut pada kereta Perodua Alza sebelum kenderaan itu meninggalkan lokasi kejadian.

Susulan daripada itu, seorang lelaki dan seorang wanita dit4han hari ini, selepas kereta dinaiki mereka mel4nggar anggota polis dan mot0sikal per0nda ketika cuba mel4.rikan diri daripada peme.r1ksaan di kawasan park1r restoran makanan seg.era, Seksyen 9, Bandar Baru Bangi, dekat Kajang.

Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang menerima lap0ran keja.dian membab1tkan svspek berusia 20 dan 19 tahun itu pada jam 3.04 pagi tadi, yang turut menyebabkan seorang anggota ced3ra r1ngan.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd Zaid Hassan, berkata sepasukan anggota dari Balai Polis Baru Bangi sedang melakukan r0ndaan apabila terser3.mpak sebuah kereta dengan enjin dih1.dupkan dalam keadaan mencv.rigakan di kawasan park1r itu, pada jam 10.30 malam tadi.

“Anggota terbab1t mengh4mpiri kereta berkenaan dan cuba membuat peme.r1ksaan dengan menyv.luh serta menge.tvk cermin kereta itu yang mana terdapat seorang lelaki dan wanita.

“Sejvrus pasangan ini mengetahui keha.diran polis dan diar4hkan keluar, lelaki itu terus memandu kereta dan cuba mel4.rikan diri dengan mel4ng.gar mot0sikal serta seorang anggota yang berada di hadapan kereta berkenaan.

“Anggota itu terpaksa berp4.ut pada kereta yang berger.ak kira-kira 150 meter sebelum berjaya melep.4skan diri,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Mohd Zaid berkata, svspek mel4.rikan diri ke arah Jalan Persiaran Jaya Bandar Baru Bangi selepas menyebabkan anggota ced3ra dan mot0sikal polis r0sak.

“Bagaimanapun, anggota berkaitan mengec4m nombor pendaf.taran kereta svspek sebelum berjaya men4han mereka.

“Perm0honan re.m4n terhadap svspek dibuat di Mah.k4mah Bandar Baru Bangi pagi tadi, mengikut Sksyen 186, 307 dan 332 K4nun Kes3ksaan selain Sksyen 42 Akta Penga.ngkutan Jalan (APJ),” katanya.

Orang ramai yang ada maklumat berkaitan boleh menghubungi pegawai peny1.asat kes, Inspekt0r Mu’az Mazlan di talian 017-9788804.

 

Sumber: BHOnline, Facebook InfoRoadblock JPJ/Polis, OM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf