Memang terasa sangat, hiba hati saya ini- Elizad Menangis Di Tegur Makan Banyak.

Hiburan

AIR mata pelakon Siti Elizad tumpah gara-gara ada individu menegurnya hanya kerana mengambil makanan dalam kuantiti banyak tanpa mengetahui ia adalah untuk dikongsi bersama orang lain.

Elizad berkata, dia berasa kecil hati dengan kata-kata individu itu yang seolah-olah cuba menggambarkan dia bersikap mementingkan diri sebelum meletakkan kembali makanan diambil dan berlalu pergi.

Ambil portion byk ni sbb niat nak share berdua . Tibe2 di tegur ‘ BANYAKNYEEE AMIK! Cukup ke utk org lain nak makan?!

“Langsung saya letak pinggan dan berlalu pergi. Cuma nak kongsi kalau korang nampak orang nak makan, janganlah ditegur sebegitu rupa. Hiba sangat hati ini.

“P/s : Isu makan rasanya semua org pun akan terasa hati jika ditegur seperti itu . Please learn how to respect people feeling , tambah2 soal M.A.K.A.N.

“#MohonTerasa #SebabSayaBukanJenisBerkiraBabMakan #RezekiAllahItuLuas #NakBalik Terima Kasih . Titik,” luahnya di Instagram.

Elizad meluahkan perasaannya di Instagram.

“Lepas letak makanan, terus masuk tandas, ternangis… Mungkin terasa sangat hati ini,” katanya.

Dalam pada itu, Elizad berkata, dia terkesan dengan kata-kata individu itu kerana sejak kecil dia tidak pernah diajar untuk berkira tentang soal makanan.

Kata Elizad, dia sentiasa percaya sekiranya seseorang itu berkongsi makanan dengan orang lain, Allah akan menambah rezeki dan nikmat seseorang itu.

“Isu makan rasanya semua orang pun akan teraa hati jika ditegur seperti itu. Tolong belajar untuk hormat perasaan orang, tambah-tambah soal makan.

“Rezeki Allah itukan luas. Saya diajar daripada kecil, bab makan jangan berkira langsung! Bila bagi orang makan, Allah tambahkan lagi nikmat,” katanya.

Elizad memberitahu sejak kecil dia diajar untuk tidak berkira tentang soal makanan.

Sementara itu, Elizad berkata, kejadian itu menyedarkannya agar lebih berhati-hati pada masa hadapan.

“Kalau boleh tapau, lepas ni nak tapau… Kalau orang yang kenal saya ni, orang akan tahu saya ni jenis kuat makan, enjoy food!

“Makanlah apa pun, langsung tak berkira sebab percaya bagi orang makan, Allah tambahkan rezeki kita.

“Tapi hari ini terkesan sangat. Terima kasih untuk itu. Moga Allah gantikan kesedihan saya dengan sesuatu yang lebih baik,” ujarnya.

Susulan itu, di ruangan komen kelihatan ada netizen yang turut bersetuju dengan kenyataan Elizad itu.

sumber: Mstar via MH