“Mengata Orang Riak, Tapi FB Sendiri Tulis Lulusan Mana “- Luahan Ustaz Kazim Dituduh Riak Kongsi Result SPM Anak

Hiburan

Ramai ayah mengimpikan anak-anak yang pandai dan cemerlang dalam pelajaran. Semua ibu bapa sudah semestinya merasa bangga jika anak berjaya mendapat keputusan cemerlang dalam peperiksaan.

Berita gembira seperti ini biasanya dikongsi dengan mereka di sekeliling untuk dijadikan inspirasi kepada yang lain

Sebelum ini Ustaz Kazim juga ada berkongsi keputusan cemerlang anak di media sosial

Antara yang mendapat perkhabaran gembira adalah, anak perempuan kepada penceramah selebriti iaitu Ustaz Kazim Elias, dimaklumkan telah mendapat keputusan yang cemerlang dalam SPM.

Anak ustaz Kazim dapat straight A

“Alhamdulillah… tahniah buat anak..

Terima kasih kpd guru2 yg mengajar anak saya..dan semua staf Sek. Men. Sains, Tapah, Perak” Tulis Ustaz Kazim

Namun begitu, tidak semua senang dengan perkongsian beliau dan ada antara mereka menudvh Ustaz Kazim sebagai riiak kerana berkongsi keputusan peperiksaan SPM anak di media sosial

Berikut luahan hati beliau di FB

“Post cerita anak ambik result exam pun dikata ri4k. sampai boleh menilai hati orang adakah itu yg dikata tasauf..? Kalau belajar tasauf sifat menilai orang lain x betul hanya diri sendiri yg betul.. tu dah namanya ujub boleh membawa kpd tak4bbur pulak..

Persoalan hati ni urusan kita dgn Allah.. siapalah kita nak menilai hati org? Pandang baik kan lebih selamat..

Surah Ad Dhuha menyebut tentang nikmat Allah.. bukankah nikmat Allah itu maha luas?Dapat anak jgk nikmat .. adakah salah memasukkan gambar anak kecil dan memberitahu kelahiran baby itu ri4k kerana mengecilkan hati org yg x dapat anak..?

Yg dilarang s0mbong, menunjuk2 dgn bongk4k dan menghi1na orang lain malah langsung tiada kesyukuran atas nikmat Allah, seolah2 kejayaan dan kekayaan dtg drp usaha sendiri bukannya drp Allah.. yg tu la ri4k.. belajar lah tasauf lagi ye..

Rajin2lah solat Dhuha dlm masa yg sama menghayati Surah Ad Dhuha ayat 11.

Tasauf letaknya dihati diamalkan dgn amalan yg baik lidah yg sopan serta tangan yg berhati2 termasuk menulis di fb.. jgn jd ri4k dan ujub dgn amalan sendiri.

Ngata orang lain ri4k tp dlm wall fb sendiri dok tulis ngaji kat mana, lulusan mana.. yg tu x ri4k pulak?

Bersihkanlah hati kita jgn tert1ipu dgn amalan sendiri..

Pasni gambar konvo ke.. gambar menikah ke jgn masuk dlm fb.. ri4k.. kesian pd org yg xde ijazah dan xde laki..”

Dengan didikan yang sempurna daripada kedua ibu bapa, sudah pasti dapat membesarkan anak-anak yang berjaya dalam akademik. Apa – apa pun tahniah buat Ustaz Kazim Elias


Sumber : duniadanakhirat