(Video) Yuran Sekolah Anak Tertunggak 8 Bulan, Peng0rbanan Seorang Ayah Meniaga Sambal Buat Netizen Seb4k

Keluarga Semasa

Berat mata memandang, berat lagi mahu mem1kul. Sed1h dan sayv melihat keadaan seorang peniaga sambal yang dikenali sebagai Azhar ini.

Menerusi perkongsian yang dirakam YouTube Azfar Badrul ini mended4hkan sebuah kisah penuh suka dvka seorang ayah dan suami berk0rban kering4t demi mencari rezeki buat keluarga.

Mengalir air mata

Video ini telah mendapat lebih 84ribu tontonan di laman YouTube akaun Azfar Badrul. Difahamkan setiap hari lelaki yang dikenali sebagai Azhar ini menjual sambal bilis resipi isteri di hadapan bank di Kuala Kangsar, Perak.

Nama Azhar, seorang peniaga sambal bilis secara kecil-kecilan itu dicadangkan oleh penonton untuk muncul di YouTube Azfar Badrul sendiri.

Tujuan asal adalah bagi membantu golongan yang kurang bernasib baik demi mencari sesuap nasi buat keluarga. Difahamkan juga, Azhar telah keh1langan pekerjaan sejak terlib4t dalam sebuah kemal4ngan motosikal ketika bersama isterinya.

Masa tu saya bawa moto, saya acc1dent. Dada saya terh3mpap. Masa tu naik dengan wife, memang ada gastr1k, sak1t ulu hati, jadi kalau lambat makan akan jadi ped1h. Saya terpaksa duduk, relax dulu.

Saya memang tak buat rawatan apa pun. Hanya bergantung pada ubat hospital. Sekarang dah tak ambil.

Saya ada lima orang anak. Ini saja sumber pendapat. Saya dan isteri buat sama-sama sambal bilis ini. Dalam 8 bulan saya tak bayar yuran persekolahan tahfiz anak saya.

Lebih kurang dalam RM2,000 juga. Ustaz tu boleh bertolak ansur. Dia kata, tak apa kalau tak bayar lagi. Bagi anak belajar dulu.

Dapat perhatian Neelofa

Neelofa undur diri, hilang 100,000 pengikut IG | Selebriti ...

Video ini dimuatnaik semua oleh pengguna Twitter iaitu Mohd Khaizil dengan mendapat tontonan lebih 356ribu.

Neelofa mendoakan agar penjual sambal itu dimurahkan rezeki buat dirinya dan keluarga.

Jadi, jika anda ingin menyalurkan membantu jualan Azhar ini boleh buat tempahan Sambal Bilis Sarina Gojes.

Lokasi perniagaannya adalah di Maybank dan CIMB Bank Kuala Kangsar, setiap hari bermula 5.00 petang hingga 7.00 malam.

Video penuh dari Channel Youtube Azfar Badrul

 

Sumber: Ohbulan, Youtube Azfar Badrul

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.