(Video) Dua lelaki kant0i dipercayai nak s4mun, sempat bagi alasan ‘pelik’ dgn tuan rumah

Dalam keadaan penul4ran p4ndemik C0vid-19 semakin berleluasa ini, ramai individu yang terkesan lebih-lebih lagi dari segi ekonomi berhvbung berkurangnya peluang pekerjaan.

Dek kerana terdes4k mencari rezeki dalam tempoh g4wat ini, ada segelintir individu mengambil jalan mudah dengan melakukan jenyah seperti mer0mpak, meragvt atau meny4mun orang lain.

Baru-baru ini, sebuah video yang memaparkan dua orang lelaki memakai helmet dipercayai ‘kant0i’ meny4mun sebuah rumah telah menjadi tular di laman sosial Twitter.

Video tersebut dik0ngsi oleh seorang pengguna Twitter @anthraxxxx dan gelagat lelaki berkenaan dipercayai dir4kam oleh tuan rumah tersebut, iaitu pasangan suami isteri yang menaiki kereta.

Difahamkan lagi, mereka baru tiba di rumah dan terkejvt apabila melihat seorang lelaki berada di hadapan rumah mereka manakala seorang lagi, sudah berada di dalam pagar rumah.

Tonton Video:

“Ini saya punya rumah tau!” jer1t wanita dalam kereta tersebut.

Bagaimanapun, apa yang tidak masuk akal adalah jawapan keduadua lelaki itu apabila ditanya alasannya masuk ke dalam rumah mereka:

“S0rry saya tengok s4mpah sahaja, dalam tak cvri,” jelas lelaki itu, mempert4hankan diri.

Walhal, mengikut kenyataan pemilik rumah, sampah biasanya diletakkan di luar. Ikut logik, mana ada orang ambil sampah sampai masuk ke dalam rumah.

Takut akan gert4kan pasangan terbabit, mereka meminta maaf dan menaiki motor segera beredar dari rumah berkenaan.

Harap diorang tak buat lagi lepas diberi ‘peluang kedua’

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata warganet berharap kedua-dua ‘peny4mun’ itu berubah setelah diberi ‘peluang kedua’ oleh pasangan terbabit.

Namun ada juga yang berspekvlasi jika pasangan itu bukan tuan rumah berkenaan, maka t1ndakan mereka adalah sesuatu yang baik kerana prihatin terhadap jiran sekeliling.

Siap minta maaf

L4nggar je, lepas tu lapor polis

 

Carilah inisiatif lain untuk cari rezeki

Moga diberi hidayah untuk berubah

Terharu tengok kerjasama tak kira bangsa nak ‘meny4mun’

Baik betul tuan rumah tu, tak buat apa-apa tindakan cuma gert4k sahaja. Harap-harap mereka berubah lepas ini.

 

Sumber: Twitter @anthraxxxx, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.