Neeta buat laporan polis video TikTok ‘saIah p4rking’

PETALING JAYA – Penyanyi dan pengacara Neeta bersama syarikat r4kamannya, Nar Records Sdn. Bhd. tampil membuat lap0ran polis terhadap seorang pengamal media berhvbung penuIaran sebuah video TikTok yang dikatakan menjatvhkan marvahnya sebagai seorang wanita.

Dalam video tular tersebut, tertulis ayat ‘saIah park1ng’ yang did4kwa mervjuk kepada r4kaman Neeta atau nama sebenarnya Neeta Manishaa Manogaran, 27, sedang membetulkan pakaiannya ketika pr0ses r4kaman program All Together Now Malaysia baru-baru ini.

Neeta buat laporan polis video TikTok 'salah parking' - Kosmo Digital

Dalam satu kenyataan media hari ini, Ketua Bahagian Pemasaran Nar Record, Becky Zulkepli memberitahu keputusan laporan polis dilakukan kerana video tersebut telah menjatvhkan marvah pelantvn lagu Ruang Mimpi itu sebagai seorang wanita.

“Video itu amat memaIukan dan menyentvh sens1tiviti serta marvah Neeta sebagai wanita.

“Dengan niat atau tujuan apa individu terbabit masih tidak dapat dipastikan kerana usaha untuk menghvbunginya g4gal dan tiada sebarang maklum baIas diberikan sehingga kini,” katanya.

Lebih mengec3wakan, individu itu juga masih belum mem4dam video tersebut meskipun isu berkenaan sudah tuIar dalam media sosial.

“Dia seolah-olah tidak mengambil peduli langsung dengan kejadian ini.

“Mungkin bagi sesetengah orang, perkara ini kecil tetapi pihak pengurusan menyeIar perbuatan tersebut kerana telah mengvndang kec4man dan t0hmahan orang terhadap anggota tubuh badan serta diri Neeta sendiri,” ujarnya.

Sementara itu, Neeta dalam kenyataan sama meng4kui sangat terkilan dengan t1ndakan individu terbabit.

“TerkiIan kerana yang melakukannya ialah seorang pengamal media yang tinggi juga jawatannya dalam bidang ini.

“Tujuan Neeta mengambil keputusan untuk membuat laporan polis atas des4kan pengurusan juga bukanlah ingin memperbesarkan isu atau meng4du d0mba.

“Laporan polis ini sebagai tanda peringatan terhadap individu itu termasuklah semua ntizen agar menggunakan media sosial dengan betul. Bukannya untuk mengec4m, memaIukan dan membuIi. Semua kesaIahan ini tertakhluk di bawah Akta 588 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998,” ujarnya.

Terdahulu, bekas peserta program Big Stage musim kedua itu melvahkan rasa kes4l apabila seorang pengguna TikTok yang juga pengamal media memuat naik r4kaman video memaparkan dia sedang membetulkan baju dipakainya dalam program All Together Now Malaysia yang disiarkan pada Ahad lalu.

Neeta Manis kesaI s1kap ‘budak baru main TikTok’ orang industri!

Neeta Buat Laporan Polis Selepas Tular Video Dirinya 'Salah Parking'?

“Saya tak sangka orang dalam industri pun boleh bersikap sebegini,”.

Demikian kata penyanyi dan pengacara, Neeta Manis mengenai t1ndakan seorang individu yang bekerja dalam industri hiburan dan memuat naik p0tongan video menunjukkan dia seolah-olah sedang membetulkan p4yud4ranya di TikTok.

Neeta ketika dihubungi berkata, dia dan pihak pengurusannya sudah menghubungi individu itu, namun belum menerima sebarang jawapan.

“Saya dimaklumkan oleh seorang kenalan mengenai kewujudan video itu di TikTok. Bila nampak saja, saya pun tak seIidik siapakah individu berkenaan dan terus melap0rkan mengenai video itu di TikTok.

“Bila berb0rak dengan beberapa kenalan, mereka memaklumkan bahawa individu itu adalah orang di dalam industri hiburan,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, dia kec3wa dengan t1ndakan individu itu yang sepatutnya sedar apakah kandungan yang sesuai untuk dik0ngsikan kepada pengikut TikTok

“Bagi saya, orang dalam industri sendiri sepatutnya lebih tahu apakah kandvngan yang sesuai dan apa pula kesan akan berlaku sekiranya sesuatu kandvngan tidak berm0ral dimuat naik.

“Ini tidak. S1kap dan tindakan yang ditunjukkannya sama seperti budak-budak yang baru belajar main TikTok,” katanya lagi.

Potongan video sens4si itu diambil daripada program All Together Now Malaysia yang menampilkan Neeta sebagai seorang daripada 50 juri dan bangun untuk menyokong persembahan saIah seorang peserta.

“Ketika itu, peserta bernama Ajoi sedang membuat persembahan dan mendapat markah penuh iaitu 100 markah. Jadi, kami semua bangun untuk memberikan s0kongan.

“Sedang orang lain sibuk menonton persembahan peserta, saya tak sangka pula ada mata yang men0nton benda lain,” katanya geram.

Sehingga kini, video itu masih lagi tidak dip4dam di akaun TikTok dan sudah meraih jumlah hampir 500,000 tontonan.

 

Sumber: K! ONLINE, HMetro

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf