Cikgu ni hanya berbasikal, kereta kena tarik dan suami hilang kerja kerana str0k

Kisah seorang guru yang sgt menyedihkan apabila semuanya terpaksa dilakukan sorang diri… Ketika mentari senja sedang berlabuh, aku dan teman2 tgh berkemas utk menutupi peniagaan ikan kami..terlihat seorang wanita sedang mengayuh basikal dan menggalas bag seperti bag sekolah…

Sering kali kami lihat wanita ini kayuh basikal, kadang kala bawa anak kecil…pernah ketika hujan pun dia redah dgn basikal nya…ternampak beliau singgah beli kuih di sebelah gerai kami… Tergerak hati nak berikan sedikit ikan pd nya…

Kawan aku pergi berjumpa dan panggil wanita itu sambil aku isikan ikan dlm plastik… ketika wanita itu datang ke gerai kami, sempat juga sembang dan bertanya beliau dari mana nak ke mana sebab selalu nampak dia naik basikal.

Kata nya “ini je kenderaan yg dia ada…kereta dah kena tarik…suami dah tak berkerja, s4kit stroke OKU dan beliau mempunyai 6 org anak…beliau bertugas sebagai seorang guru di sebuah sekolah rendah…kadang kala gi kerja tumpang org atau naik grab”…

Aku dan rakan tak sanggup nak dgr citer wanita itu lg…terus kami bungkuskan ikan dan ketam dan berikan pd wanita itu…beliau rasa terharu, nung…aku cuba menahan air mataku dari keluar..ku lihat rakan2 ku juga bergenang air mata, hinggakan kami terfikir nak maklumkan pd UEL atau insan yg berada agar dpt sumbangkan motorsikal pd guru yg diberikan ujian dan dugaan hidup ini…Insyallah.

.

Sumber: Ibnu Razak, Sahabat Guru Malaysia (Pakar Diari Hati)

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf