Netizen ‘try’ anak sulung Ebit Lew- “Malam tadi mimpi ayah mentua muka sama mcm ustaz…hmm,”

PETALING JAYA – Netizen hari ini mengambil kesempatan bergurau dengan Ebit Lew gara-gara tindakan penceramah popular tersebut memuat naik gambar anak perempuannya, Safiyyah di laman Facebook.

Ebit dalam satu hantaran hari ini berkata, gambar dimuatnaiknya itu merupakan selfie yang diambil bersama-sama Safiyyah setelah diminta berbuat demikian oleh anaknya tersebut.

“Selalu pergi mana-mana orang ajak selfie. Ni Safiyyah Lew ajak selfie. Selamat hari raya anakku. Apa misi ayah lepas ni? Ayah mesti penatkan? Ayah rehatlah sikit. Kasihan ayah.

“Doakan ye anakku. Ayah buat semua ni cuma kerana ingin menunjukkan sikit rasa syukur pada Allah. Terima kasih pada Allah. Dari kecil sampai sekarang dia dengar doa ayah. Tak berhenti buat baik pada kita. Yang beri semuanya. Tiada kita punya. Semuanya milik Allah,” katanya hari ini.

Pengguna Facebook bernama Syazwan Sharudin berkata, dia bermimpi malam semalam bahawa bapa mentuanya menyerupai wajah Ebit.

“Malam tadi mimpi ayah mentua muka sama mcm ustaz…hmm,” katanya.

Khairul Azim pula berkata: “Masyallah. Ayah rehatlah dulu, nanti saya pikul tanggungjawab ayah pulak.”

Menurut Muhd Kamal pula, dia berharap agar Ebit berehat dan menyerahkan tanggungjawab membantu orang ramai bersama-sama dengan Safiyyah.

“Ayah Ebit rehatlah. Dah tiba giliran saya dengan Safiyyah pula untuk teruskan misi dan perjuangan ayah Ebit. Insya-Allah,” katanya.

“Semoga ayah sihat selalu dlm perjuangan. Sy dan ayah bnyk persamaan..” kata Mohd Arizan

“Ustaz rehat la.. Saya boleh jaga safiyyah..” kata Aff Amsyr

Antara komen-komen netizen lagi..

Sambut Hari Lah1r Anak Sulung, Ramai Teringin Jadi Men4ntu Ebit Lew

Tahun lalu sekitar Jun 2020, Dalam kesibukan berd4kwah dan membantu orang kurang kemampuan, pend4kwah terkenal ustaz Ebit Lew tidak lupa meraikan ulang tahun kelah1ran anak sulungnya, Airis Safiyyah Lew.

Menerusi laman Instagram, beliau berkongsi video pendek yang memberi kejutan hari jadi untuk anaknya yang menginjak usia 11 tahun itu berserta sebiji kek dan hadiah istimewa. Baca luahannya…

Selamat hari jadi Airis Safiyyah!

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)

“Tak sedar masa berlalu. Dari hari pertama umi lah1rkan safiyyah. Ayah bergegas ke hospital dari pejabat. Bawa terus baju-baju. Baca Al-Quran sama umi. Ingat jer1tan umi dari jarak makin sak1t. Pegang tangan bidadari saya masa lah1rkanmu anakku.

“Bidadariku sakit. Pengs4n. Tak sed4r kerana risau anak lambat men4ngis. Bahagia saat melihatmu. Macam mimpi. Syvkur pada Allah. Rapat betul kita masa kecil anakku. Betapa sayang ayah pada safiyyah. I love u anakku.

“Teman ayah berd4kwah dan ke pejabat. Waktu tu semua kira sebab tiada duit. Susu dan pampers selalu tiada duit. Ikhtiar mana yang mampu.

“Terima kaseh bidadariku yang melah1rkan anak kita. Ya Allah pel1haralah dan jagalah bidadari dan anak-anakku semuanya,” kongsinya.

Rakaman berdurasi 19 saat itu meraih lebih sejuta tontonan dan ribuan komen warganet yang kebanyakannya memberi ucapan hari jadi kepada Airis.

Moga hadiah dimanfaatkan!

Moga jadi anak s0lehah dunia akh1rat

 

Sumber: K! ONLINE, Facebook Ebit Lew, OMM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.