Pakcik Hadi tak maIas ketika muda, cuma bvta huruf & tak ke sekolah. Duit EPF dia buat….

Tempatan Viral

Sejak video tuIar seorang w4rga emas dikenali sebagai Pakcik Hadi yang did4kwa dimaIukan depan khalayak ramai tular, pelbagai pihak telah tampil meny4ntuninya.

Dari goIongan artis sehinggalah badan bukan kerajaan (NGO) turun ke Pusat Trans1t GeIandangan Kuala Lumpur untuk bertanya khabar kepada w4rga emas tersebut.

Pakcik Hadi tak kec1l hati

Selain itu, seorang pengguna Facebook dikenali sebagai Warq Torturer telah memuat naik kembali perk0ngsian seorang temannya dikenali sebagai Dhila Fadhilah yang sempat bertemu langsung dengan Pakcik Hadi.

Dalam penulisan wanita itu di FB, dia menjelaskan yang warga emas berkenaan tidak m4rah atau berkec1l hati dengan usahawan tersebut.

Bukan maIas, cuma bvta huruf & tak sekolah

Dalam pada itu, Pakcik Hadi menjelaskan kepadanya yang pada masa muda dahulu, dia bukanlah seorang yang maIas, cuma dia tidak ke sekolah dan mempunyai masaIah buta huruf.

Dia pernah bekerja sebagai peng4wal keseIamatan di sebuah pejabat mahk4mah dan duit dari Kumpulan Wang Simpanan Nasional (KWSP) yang diterimanya telah digunakan untuk tujuan upah haji buat kedua ibu serta bapanya.

Mungkin ada pihak tak faham

Sehvbungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata w4rganet telah men1nggalkan komen diruangan Facebook Warq Torturer dengan memvji tindakan baik pakcik tersebut walaupun tidak pasti kesahihannya.

Mereka juga masing-masing berharap agar apa yang telah berlaku menjadi ikht1bar untuk semua kerana kita tidak tahu kesvsahan dan kehidupan seseorang itu di masa lalu.

Pengaj4ran untuk semua

 

Dia dah lalui macam2 semasa muda

Kaya bukan pada harta…

Sudah sudah lah tu

Zaman sekarang tak boleh band1ng dengan zaman dulu

Pakcik ni dah berjaya sebab buat upah haji untuk ibu bapa

F1trah orang tua j4rang marah orang muda

Terdahulu, video Pakcik Hadi seperti dim4rahi oleh seorang usahawan terkenal telah tuIar dan mendapat pelbagai resp0n daripada w4rganet.

Sedar akan kesiIapannya, usahawan tersebut telah tampil membuat perm0honan maaf dan bertemu sendiri Pakcik Hadi bagi menjelaskan hal sebenar.

Semoga apa yang berlaku menjadi pengajaran untuk semua pihak.

Kotakan janji, Carl Samsudin tampil bersemuka minta maaf dengan Pakcik Hadi

TERDAHULU, usahawan Carl Samsudin telah tampil di Instagramnya dengan membuat permohonan maaf pada awal pagi tadi dengan meng4kui kesiIapannya.

Minta maaf di IG

Dia juga memaklumkan salah faham yang berlaku dan berjanji akan segera bertemu dengan pakcik tersebut bagi meminta maaf diatas t1ndakan tular berkenaan.

Menurut Carl, dia tidak berniat mengh1na sesiapa dan hanya mahu membantu goIongan tersebut mengubah kehidupan selain tidak terfikir ada elemen kurang baik daripada r4kaman video tersebut.

“Jika ketika petikan video itu dir4kam kelihatan seperti saya tidak ber4dab dengan pak cik tersebut saya betul-betul mohon maaf.

“Sejvjurnya sebelum, semasa dan selesai bercakap saya meny4ntuni pak cik berkenaan serta semua geIandangan dengan baik dan mereka semua gembira pada hari tersebut,” tulisnya dalam hantaran terbaharu tersebut sebentar tadi.

Katanya, dia turut berhasrat bertemu w4rga emas itu sekali lagi dalam masa terdekat untuk meminta maaf sekali gus memperbetulkan kesilapan dirinya.

Carl turut mem0hon maaf kerana tidak memakai peIitup muka ketika bercakap pada hari kejadian dan meng4kui dia sudah dipanggil pihak polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi dan dikenakan k0mpaun.

Menurutnya, pada hari kejadian dia dijempvt pihak pengurusan Pusat Trans1t GeIandangan Kuala Lumpur dan Yayasan Kebajikan Negara untuk membantu sekeIompok geIandangan yang berada dalam fasa bangk1t untuk memulakan perniagaan.

“Saya m0hon maaf tidak terIintas di minda saya untuk mengh1na mereka yang memerlukan bantuan kerana saya juga sama seperti mereka yang pernah svsah dan memerlukan orang ramai dahulu.

“Bagaimanapun, saya sed4r saya tidak patut bercakap dengan nada begitu dengan mereka yang lebih berusia daripada saya. Saya minta maaf ini pengajaran besar kepada saya,” ujarnya.

“Berget4r suara pakcik tu..”- Pakcik GeIandangn Yang Di MaIukan Cerita Hal Sebenar

DALAM pada itu, menerusi perk0ngsian video di Instagram Fedtri Yahya, pesonaliti TV3 itu telah memuat naik video temu bual ringkas bersama pakcik berkenaan di Pusat Trans1t GeIandangan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by AHMAD FEDTRI YAHYA (@fedtriyahya)

Ucap terima kasih kepada semua

Menerusi video tersebut, pakcik berkenaan mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua yang mepert4hankannya dan tidak mampu membaIas jasa baik semua.

Dia juga menyer4hkan semuanya kepada Allah S.W.T untuk membaIas apa sahaja yang berlaku kerana turut meng4kui bahawa apa yang diperkataan usahawan itu juga ada benarnya.

“Memang itu jawab dia betul, bukan Tuhan mengubah nasib kita, kita sendiri ubah,” kata pakcik tersebut dengan s4yu.

Sem0ga pakcik terus kuat

Sehvbungan dengan perk0ngsian tersebut, Fetri Yahya telah meninggalkan k4psyen dengan meminta w4rga emas berkenaan tidak berasa sed1h kerana ramai yang menghargai dia.

Rata-rata w4rganet di ruangan k0men turut sama berharap pakcik itu bers4bar dan mereka juga menzah1rkan rasa seb4k mendengar apa yang dikatakan lelaki tua itu selepas video dia dim4rahi tuIar di sosial media.

Terb4yang wajah abah sendiri..

Pakcik tu jauh lebih muIia..

Akhirnya Carl sudah jumpa Pakcik Hadi..

Bagi menepati janji yang telah dibuat, Carl Samsudin memuat naik gambar dan video pertemuan dengan w4rga emas terbabit yang dikenali sebagai Pakcik Hadi di IG story.

Dia menulis kapsyen ringkas dengan meminta maaf kepada pakcik Hadi sambil gambarnya duduk mencangkvng memandang w4rga emas berkenaan.

Selain itu, Carl Samsudin turut mengucapkan terima kasih kepada Pengerusi Persatuan Pengguna Semb0yan 1 Malaysia, Yusuf Azmi yang sama-sama ada di dalam pertemuan tersebut.

T0nton video:

Terdahulu, video yang menunjukkan Carl memanggil pakcik tersebut ke hadapan dan bercakap kuat menggunakan mikrofon telah mengundang rasa beng4ng netizen.

Mana tidaknya, tindakan usahawan tersebut membuatkan w4rga emas terbabit seakan tidak berkvtik dan hanya memegang meja apabila ditanyakan perihal masa mudanya dahulu.

Walau bagaimanapun, suami kepada pengasas butik wanita terkenal itu telah menjelaskan hal tersebut di Instagramnya dan membuat permohonan maaf kepada semua pihak yang terasa dengan tindakannya itu

 

Sumber: Facebook Warq Torturer, OMM (Nuha Kefli), Youtube.

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.