Kes budak perempuan gadvh rebvt Abang Angk4t: ‘Pakwe’ tampil jelaskan keadaan

Video sekumpulan remaja perempuan yang did4kwa memvkul rakan sebaya di satu kawasan perumahan telah tuIar sejak semalam selepas r4kaman tersebut dimuat naik oleh seorang pengguna Twitter dikenali sebagai @4shrf.

Perk0ngsian yang berdurasi 2 minit 20 saat itu telah mendapat perhatian ramai kerana masing-masing berasa ger4m melihat t1ndakan remaja-remaja masa kini yang tidak seg4n menvnjukan kesiIapan di media sosial.

Pergadvhan juga dipercayai berpvnca daripada masaIah ‘j4ntan’ sehingga ada yang mengalami keced3raan dan laporan polis juga telah dibuat.

Pakwe akhirnya bersu4ra

Oleh hal yang demikian, nama salah seorang teman lelaki kepada anak gadis cilik itu ‘dipet1k’ sehingga ramai yang tertanya-tanya akan wajahnya.

Jadi, dalam ruangan k0men di Twitter @4shrf, remaja lelaki berkenaan men4fikan yang dia terlibat dalam perbaIahan tersebut. Hal ini susuIan w4jahnya viraI dikatakan sebagai ‘abang angk4t’ yang direbvtkan oleh mereka.

Pakwe kata diorang gadvh sebab abang angk4t

Menurut remaja lelaki itu, cerita sebenarnya mereka bergadvh kerana rebvtkan ‘abang angk4t’ dan dia bukanlah individu tersebut seperti yang dituIarkan sebelum ini.

Dia berasa kesaI kerana wajahnya yang ‘w4nted’ sedangkan dia tidak ada kena-mengena dalam hal tersebut.

Polis sedang buat sias4tan

Walau bagaimanapun, menerusi kenyataan pihak polis, remaja-remaja perempuan itu dipercayai bergadvh kerana masaIah f1tnah-menf1tnah sehingga membuatkan ada diantara mereka mer4dang.

Jadi, mereka bert1ndak memvkul m4ngsa sehingga mengalami keced3raan ringan dan dibawa ke hospital.

St0p popular kan mereka!

Selain daripada itu, w4rganet juga meminta orang ramai supaya tidak terus menuIarkan laman sosial remaja-remaja perempuan tersebut kerana cara berkenaan hanya membuatkan mereka dikenali.

Hal ini disebabkan jumlah pengikut saIah seorang daripada mereka meningkat dengan mend4dak sekali sehingga puIuhan ribu foll0wers dalam masa sehari sahaja.

Terdahulu, video sekumpulan remaja memvkul seorang lagi remaja perempuan yang lain telah tuIar. Setakat ini, sebanyak lebih daripada 48,000 tanda suka dengan hampir dua juta tontonan di Twitter sejak ia dimuat naik kira-kira dua hari lalu.

Pihak berkuasa sudahpun membuat sias4tan selepas menerima lap0ran berkenaan perbaIahan tersebut.

(Video) TuIar remaja perempuan bergadvh, ‘remb4t’ member sebab rebvt abang angk4t?

SEMALAM tvlar satu perk0ngsian di Twitter milik seorang pengguna dikenali sebagai @4shrf, dia telah memuat naik r4kaman video sekumpulan remaja perempuan berg4duh di satu kawasan perumahan.

Sempat buat live katanya

Menurut @4shrf, remaja tersebut juga turut membuat live di media sosial masing-masing ketika ‘proses’ memb4ntai seorang remaja lain dilakukan.

Hal tersebut menjadi tuIar apabila ada yang meninggalkan k0men dan membuat r4kaman skrin di telefon bimbit masing-masing.

Rep0rt polis dah dibuat

Difahamkan, m4ngsa yang dibeIasah telah membuat lap0ran polis dan pengguna Twitter itu juga telah menyertakan sekali saIinan tersebut.

Menerusi ‘rep0rt’ polis berkenaan, kes perg4duhan did4kwa atas aIasan berebvt abang angk4t.

.

.

M4ngsa alami keced3raan

Dalam thread yang dibuat di Twitter itu juga, didapati m4ngsa mengalami sedikit keced3raan dan telah dibawa ke unit kecem4san untuk mendapatkan r4watan.

Bukan sebab j4ntan lah bang!

Selepas video tersebut tuIar, seorang remaja yang dipercayai menjadi ‘ketua’ dalam memb4ntai remaja lain itu telah tampil menjelaskan keadaan.

Menurutnya, kejadian tersebut berpvnca daripada f1tnah-menf1tnah dan bukan sebab ‘j4ntan’ seperti yang did4kwa. Namun begitu dia meng4ku memukul remaja itu kerana berasa m4rah.

Katanya sebab f1tnah-menf1tnah

Ni ha dia yang baju kuning tu…

Dah sedap pvkul nak settle cep4t2 pvlak

Sehvbungan dengan perk0ngsian tersebut, rata-rata wrganet telah men1nggalkan k0men diruangan Twitter @4shrf dengan pelbagai maklum baIas.

Ramai yang mengec4m t1ndakan gadis berbaju kuning itu yang berIagak seperti ta1ko dengan memvkul rakan sebaya sesuka hati dan menasihati mereka semua supaya tidak melakukan hal-hal kurang b1jak itu lagi di kemudian hari.

Dah kenapa berebvt j4ntan

Gadvh macam bini lawan perempuan simpanan

Teng0k selipar dah tahu perangai remp1t

 

Sumber: Nuha Kefli (OMM), Twitter @4shrf, Twitter @yeonrii

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.