Pasangan w4rga emas, suami s4kit kr0nik, isteri p0sitif C0vid-19 ditemui m4ti

PASIR GUDANG: Pasangan suami isteri w4rga emas ditemui mninggal dunia di ruang tamu kediaman mereka di Taman Kota Masai di sini, semalam.

Ketua Polis Daerah Seri Alam, Superintendan Mohd Sohaimi Ishak, berkata wanita berusia 61 tahun itu disahkan p0sitif C0VID-19 manakala suaminya yang berusia 68 tahun pula dipercayai mengalami beberapa k0mplikasi kes1hatan.

Katanya, kaunter aduan Balai Polis Scientex di sini, menerima maklumat kem4tian pasangan berkenaan jam 1 tengah hari.

Katanya, pasangan itu tidak mempunyai anak kandung dan m4yat mereka ditemui oleh anak angkat yang berusia 19 tahun selepas pergi ke rumah berkenaan untuk melawat ibu bapa angkatnya kerana panggilan telefon mereka tidak berjawab.

Menurutnya, kedua-dua m4yat mereka berkenaan kemudian dibawa ke Hospital Sultan Ismail (HSI) untuk bed4h sias4t.

“Hasil sias4tan mendapati kedua-dua pasangan itu dipercayai mninggal dunia dalam tempoh 48 jam.

“Si suami dipercayai mempunyai penyak1t kr0nik termasuk sakit jantvng, d4rah tinggi dan kencing manis, kem4tiannya berpvnca daripada sejarah penyak1t yang dihidapinya itu.

“Isterinya pula meng1dap penyak1t d4rah tinggi dan kencing manis, turut disahkan p0sitif C0VID-19 hasil uj1an saringan dijalankan selepas kem4tiannya.

“Sias4tan mendapati tiada unsvr-unsvr jnayah menyebabkan kem4tian pasangan itu dan kes diklasif1kasi sebagai m4ti mengejvt (SDR),” katanya.

Pasangan suami isteri warga emas ditemui meninggal dunia di ruang tamu kediaman mereka di Taman Kota Masai di sini, semalam. - Foto ihsan pembaca Pasangan suami isteri w4rga emas ditemui mninggal dunia di ruang tamu kediaman mereka di Taman Kota Masai di sini, semalam. – Foto ihsan pembaca

Sementara itu, jiran m4ngsa yang mahu dikenali sebagai Esah, 40-an ketika ditemui hari ini memaklumkan dia diberitahu oleh anak angkat pasangan itu bahawa suami isteri terbabit sudah mninggal dunia.

“Anak angkat jiran saya n4ngis teresak-esak menyatakan kedua-dua ibu bapa angkatnya sudah tiada.

“Kali terakhir saya bertemu dengan pasangan itu pada minggu lalu dan beberapa hari lalu (saya) ada terserempak dengan anak angkatnya itu dan menyapanya serta bertanya khabar ibu bapa angkatnya.

“Mereka pernah beritahu ada sak1t kencing manis dan d4rah tinggi dan hanya jiran perempuan yang sering keluar rumah untuk membeli barang dapur, manakala suaminya hanya di rumah.

“Wanita berkenaan dikenali sebagai Mak Besah memang dikenali ramai kerana pandai berubat dan suaminya dikenali sebagai Pak Bakar.

“Namun sejak minggu lalu memang tidak kelihatan mereka keluar dan saya menjangkakan pasangan itu tidak mahu keluar rumah kerana mematuhi pr0sedur 0perasi standard (S0P) Per1ntah K4walan Pergerakan (PKP),” katanya.

 

Sumber: BH ONLINE

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf