Bangga Dengan Keg4gaIan Pelajaran, Netizen ‘Sekolahkan’ Kembar 7G

Hiburan Nasihat & Panduan Viral

Pelajaran merupakan salah satu faktor yang mendorong seseorang untuk berjaya dalam kehiidupan tak kira muda atau tua.

Namun kegagalan juga boleh dijadikan sebagai pemb4kar semangat untuk berjaya di masa hadapan, tetapi ia bukan la lesen besar untuk kita terus bangga dengan keg4galan itu.

Jika ada yang masih ingat, sekitar tahun 2018 yang lepas telah tular satu berita mengenai pasangan kembar yang dikatakan mendapat keputusan 7G sewaktu peperiksaan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia(SPM).

Pada 15 Disember yang lepas, salah seorang daripada pasangan kembar itu telah memuat naik fotonya bersama dengan sebuah kereta mewah dan nombor plat kereta itu telah disunting menjadi ‘WA 7G’ sebagai tanda mengingati kejadian silam itu.

Foto berkenaan telah mendapat kecaman hebat daripada netizen yang tidak bersetuju dengan caranya seperti bangga dengan kegagalan tersebut dan nampak seperti mengajak orang lain untuk bangga dengan kegagalan dalam pelajaran.

        

Menurut netiizen, tidak salah sekiranya ingin menjadikan kegagalan sebagai batu loncatan untuk bangkit dan berjaya tetapi biar la kena dengan caranya.

Sebenarnya, mendapat keputusan yang teruuk bukan satu perkara yang perlu dibanggakan kerana ia menunjukkan sikap sebenar diri kita yang malas belajar.

Dalam masa yang sama, ada juga yang turut berbangga dengan kejayaan pasangan kembar itu dan menganggap kega4galan mereka itu sebagai satu inspirasi untuk terus berjaya.

Apa pun, pelajaran tetap menjadi keutamaan untuk berjaya kerana kita tidak tahu apa yang akan terjadi pada masa akan datang.

 

Sumber: HOTFM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.