‘Eh, Apa B4u Bvsuk Sangat Ini?’- Doktor Terkejvt Operate Perut Pes4kit, Bila Diperiksa Rupa-Rupanya..

Seorang doktor k0ngsi kisah seorang pesakit berusia 40 tahun yang mengalami mas4lah usus r0sak sehinggakan terpaksa dibu4ng. Pada awalnya pesakit meng4du sak1t pervt sejak sebulan lalu, dan doktor meny4ngkakan pesak1t hadapi mas4lah apendi1s.

Namun selepas diperiksa, doktor terkejvt melihat usus b4u bvsuk seperti bangkai.

Ingatkan apend1ks pec4h

Alkisah… Pakcik ni datang dgn sak1t pervt. Umur 40 tahun. Pervt ter1k sangat. Tak payah tekan, sentuh sikit je dah menggelvpur. Dia kata, sebelum ni rasa tak selesa ja. Dah sebulan rasa tak selesa.

Hari ni yang sak1t sangat. So, daripada ED terus t0lak masuk OT. Mula2 ingatkan perf0rated app3ndix, ( App3ndix pec4h) Bila bukak je pervt, astaghfirvllahalazim….bau dia ,macam b4ngkai.

 

Menurut doktor tersebut, air naj1s dari pervt tersebut meng4lir ke katil menyebabkan b4u bvsuk sehingga ke ruang hadapan hospital. Apabila diperiksa rupa-rupanya usvs rosak sepanjang 10 meter. Usus tersebut terpaksa dibu4ng sehingga berhampiran bahagian dvbur dan dijah1t hanya tutup lub4ng sahaja.

Pvnca kuat mer0kok

 

Semua dah tak boleh pakai. Terp4ksa buat st0ma beg. (Lvbang kat pervt utk keluar najis). Kek4l. Orangnya muda lagi. Takde peny4kit apa2. Badan fit m0lek. Satu je masalah dia. Active sm0ker. Sehari sek0tak. So kita syak, masalah ni berpvnca dari thr0mbosis.

Aku tak dapat bayangkan macamana penerimaan bila dia bangun nanti. P/s..ni gamba usvs besar..yang satu lagi yang panjang sedepa, dah masuk dalam baldi.

Doktor terpaksa membu4ng 2/3 usus sehingga di bahagian dvbur memandangkan usvs tersebut r0sak. Walaupun pesak1t itu masih muda dan tiada sebarang penyak1t namun apabila diperiksa rupa-rupanya pesak1t seorang yang kuat merokok.

Bayangkan sehari sekotak rokok dih1sap menyebabkan d4rahnya menjadi pekat. Saluran d4rah tersvmbat dan r0sak seperti dag1ng bvsuk.

 

Sumber : Kauthar Hassan, Ohbulan

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf