Rumah Rebecca Nur Islam ‘Iumpuh’ diser4ng C0vid-19, 10 orang termasuk pembantu rumah positif – “Suami tervk sedikit daripada yang lain”

PERKARA yang paling dita.kuti akhirnya terjadi!

Begitulah nasib yang menimpa pelakon Datin Rebecca Nur Al-Islam apabila tujuh anggota keluarga serta tiga pembantu rumahnya disahkan positif c0v1d-19 pada Khamis.

Selain suaminya iaitu Datuk Nor Azam Sulaiman, enam orang anak mereka iaitu Nor Khayrin, Nor Adam Daniel, Nor Anggun Raverra, Nor Aliff Al Raffael, Nor Ahmet Al Reaggan, Nor Aurora Riana antara yang turut dij4ngk1ti v1rus berkenaan.

Rebecca 1

Rebecca berkongsi perkara itu di Instagram.

Bagaimanapun, aktres berusia 35 tahun ini berkata, dia dan dua orang lagi anaknya iaitu Nor Arif Qayyum dan Nor Anggerik Renesmee disahkan negatif.

“Saya sangat sed1h sekarang ini dan terlalu berdvka cita,” katanya.

“Keluarga kami diser4ang peny4kit c0v1d-19.. dalam keluarga kami yang positif, suami saya, enam orang anak kami dan tiga orang pembantu rumah.

“Saya sangat sed1h sekarang ini dan terlalu berduk4cita. Tapi apa-apa pun, saya bersyukur, Alhamdulillah diri saya sendiri negatif.

“Selain saya, dua orang lagi anak saya negatif termasuklah pakcik Nasir, tukang kebun dan tiga orang lagi pembantu rumah yang lain, ” kata Rebbeca.

Saya tahu suami saya kuat… Insya-Allah.

REBECCA NUR AL ISLAM

PELAKON

Pemilik nama Rebecca Nur Al-Islam Ahmad itu berkongsi berita sed1h tersebut menerusi laman Instagram miliknya pada Khamis.

Rata-rata netizen dan rakan selebriti turut mendoakan Rebecca kuat serta ahli keluarganya yang dij4ngk1ti v1rus tersebut cepat sembuh.

Bagaimanapun usaha mStar untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut gagal apabila aktres tersebut tidak menjawab mesej.

Sementara itu Rebecca menambah, keadaan kesihatan suaminya terj.ejas te.ruk akibat v1rus berkenaan berbanding anak-anak dan pembantu rumahnya.

Rebecca 2
Rebecca risau dengan keadaan suaminya.

Rebecca turut memohon maaf kepada mana-mana pihak yang menjadi kontak rapat keluarganya dan berharap mereka melakukan ujian calitan dengan segera.

“Apa yang boleh saya katakan buat masa sekarang ini, tolong doakan untuk kami sekeluarga. Lebih-lebih lagi kepada suami saya yang te.ruk sedikit daripada yang lain.

“Saya tahu suami saya kuat… Insya-Allah. Minta maaf jika ada kontak rapat yang terdekat dalam masa tujuh hari ke belakang. Saya harap anda cepat-cepat buat ujian calitan.

“Doa anda semua, saya perlvk4n. Terima kasih dan minta maaf daripada kami sekeluarga, ” katanya.

Untuk rekod, Rebbeca mendirikan rumah tangga dengan suaminya pada 2011 dan mereka dikurniakan lapan cahaya mata termasuk dua orang anak angkat.

Rata-rata rakan artis turut sama mend0akan kesembuhan dan dipermudahkan urusan buat Rebecca Nur Islam sekeluarga.

Semoga cepat sembvh..


 

Sumber: mStar, Instagram Rebecca Nur Islam

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.