“Rupanya dia ni..”- SeIamba umum s0kong Is.r4el secara terbuka, Polis t4han penjawat awam & b0ngkar ini

Di kala Malaysia menyatakan s0kongan penuh terhadap Pal3stin yang diz4limi oleh Isr4el, seorang lelaki yang dipercayai penjawat awam memuat naik video dengan mengatakan dirinya meny0kong Isr4el, mengund4ng kem4rahan netizen.

Video berdurasi satu minit itu menunjukkan, lelaki yang menggunakan nama PahIawan90 di Tik Tok secara terbuka dan jelas mengatakan dirinya menyokong Isr4el kerana suka pada kez4liman yang ditonjolkan puak zi0nis berkenaan.

SeIamber umum s0kong Is.r4el secara terbuka, ini yg berlaku kpd lelaki ini

“Bersama Isr4el! Hidup Isr4el! Tahu tak kenapa (aku) sokong Isr4el? Sebab memang aku suka Isr4el. Isr4el punya j4hat, aku suka.

“Dia punya j4hat, dia punya pember0ntakan aku suka. Aku tak suka tamadun, aku suka pec4hkan ketamadunan, suka pec4hkan sifat keperim4nusiaan. Jadi kej4m, aku suka.

“Yesss aku suka hidup dengan suasana yang kej4m, aku suka wujudkan peper4ngan sebab itu aku suka Isr4el. Kan? Ramai lagi yang suka Isr4el. Angkat tangan sikit siapa suka Isr4el. Yay kita geng! Hidup Isr4el! Betul tak?

“Buat apa hidup baik-baik? Kita berper4ng, aku suka. Jangan cakap dengan Islam, jangan cakap dengan Y4hudi, jangan cakap dengan agama lain. Dengan Isr4el sendiri pun aku suka berg4duh. Yes, itulah sifat aku. Aku suka berg4duh dengan Isr4el.

“Aku suka berg4duh, aku tak suka hidup secara aman. Aku tak suka, aku tak suka ketenangan. Aku suka peper4ngan,” katanya.

Selepas video tersebut viral di media sosial, lelaki berkenaan segera menukar nama yang digunakannya di Tik Tok, sebelum bertindak meny4haktifkan akaun tersebut kerana dipercayai tidak t4han dengan kec4man netizen.

M4langnya, nasi telah menjadi bubur apabila ada sumber yang memaklumkan, lelaki terbabit telah dipanggil oleh pihak atasan untuk sias4tan lanjut.

“Minta bersabar (semua), dia kerja malam dan telah dipanggil pihak pengurusan tadi. Ramai yang tengah tunggu kat luar ni. Depan balai pengawal pun dah ada yang menunggu.

“Jenuh nak menjawab sebab satu tempat kerja. Sendiri buat, sendiri tanggung. Dia duduk rumah dalam kuarters, ni tak keluar-keluar,” kata sumber berkenaan.

Sementara itu di media sosial, maj0riti netizen menggesan pihak berkuasa menyi4sat dan mengambil tindakan terhadap lelaki itu. Tidak kurang juga ada netizen yang berpendapat lelaki itu membuat kenyataan kurang cerdik sedemikian hanya untuk mencari perhatian

Terkini! Penjawat awam dit4han pr0.vokasi media sosial

Penjawat awam yang menyokong Isr4.3l itu dikatakan memuat naik videonya yang tvlar ketika dia di bawah pengarvh dd.h. – Foto tular

DALAM pada itu, menurut Berita Harian hari ini seorang penjawat awam yang menyatakan s0kongan secara terbuka terhadap rej1.m Zi0.nis sehingga membangk1tkan kem4.rahan ntizen dan tular di media sosial, dit4han polis selepas didapati p0sitif dd.h, semalam.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad, berkata lelaki berusia 31 tahun itu dit4han di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah, petang semalam selepas dipanggil memberi keterangan.

Beliau berkata, polis menerima laporan satu video tular seorang lelaki meny0kong Isr.43l menerusi aplikasi TikTok dengan menggunakan nama pengguna @pahlaw4n90 kira-kira jam 11.13 pagi semalam.

“Hasil sias4tan dijalankan, svspek bertindak memuat naik video berdvrasi 59 saat itu menggunakan nama @pahl4wan90 sehingga men1mbulkan reaksi neg4tif masyarakat kerana dilihat menyentvh sens1t1viti agama.

“Svspek yang juga penjawat awam di Melaka dipanggil untuk diambil keterangan kemudian turut diminta melakukan ujian sar1ngan air ken.c1ng sebelum didapati p0.sitif dd.h dipercayai jenis m0.rfin,” katanya dalam kenyataan media, hari ini.

Afzanizar berkata, sias4tan lanjvt dijalankan mendapati, svspek dipercayai berada di bawah pengarvh dd.h ketika memuat naik video terbabit.

“SusuIan itu, svspek kini direm4n dua hari sehingga esok bagi membantu sias4tan mengikut S3ksyen 15(1)(a) Akta Ddh Berb4.haya (ADB) 1952.

“Polis turut mer4mpas sebuah telefon bimbit daripada svspek yang dipercayai digunakan ketika memuat naik video di aplikasi TikTok,” katanya.

Mengulas lanjut, beliau berkata, svspek turut disi4sat mengikut Seksyen 505(c) K4nun Kes3ksaan serta Sksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

“Pihak polis meminta orang awam menggunakan platform media sosial dengan bertanggungjawab tanpa membuat sebarang kenyataan yang menyentvh sens1tiviti mana-mana agama dan masyarakat yang berbilang kaum,” katanya.

 

Sumber: BH ONLINE, Facebook

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Jangan Lupa Claim Free Shipping Shopee https://shp.ee/d5pvxcf