“Kita dah t4ngkap semalam”- B0rak lvcah dgn k4nak2, Polis sahkan Safiey Ilias sudah dit4han

Hiburan

Pihak polis mengesahkan pengasas pr0duk k0smetik, Safiey Ilias yang juga pemilik akaun Instagram ‘safieyillias94’ sudah dit4han di sebuah lokasi di Kajang, petang semalam.

Menurut laporan Kosmo! Online, lelaki berusia 27 tahun itu dit4han susuIan melakukan sesi Instagram ‘live’ yang did4kwa mengeluarkan kata-kata berunsvr lvcah dengan dua kan.ak-kan.ak lelaki bawah umur pada Rabu lalu.

“Kita dah t4ngkap semalam, pada pagi ni polis membuat perm0honan rem4n untuk si4satan lanjvt,” kata Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Mohd. Zaid Hassan.

Berikutan tah4nan tersebut, kes disi4sat di bawah Sksyen 12 (1) Akta KesaIahan S3k.sual Terhadap Ka.nak-Ka.nak 2017 serta Sksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia.

Terdahulu, video Instagram ‘Live’ tersebut tuIar di media sosial memaparkan seorang usahawan k0smetik bersama rakannya membuat siaran Iangsung dengan dua kan.ak-kan.ak berkenaan dipercayai berusia 14 dan 15 tahun.

Rata-rata w4rganet mengec4m t1ndakan dua individu tersebut yang disifatkan tidak sen0noh sekali gus mend4kwa cuba mengajar budak perkara yang ‘bvkan-bvkan’.

Tvlar Safiey Ilias Buat Video L1ve Tak Sen0noh Dengan Bvdak ‘Under4ge’, Ntizen Mahu T1ndakan Ker4s Diambil

TERDAHULU, tvlar di Twitter satu ker4tan video live Instagram milik Safiey Ilias bersama dua orang remaja lelaki. Video tersebut bukanlah satu video yang biasa, tetapi ia memaparkan periIaku kvrang s0pan usahawan k0smetik itu bersama rakannya dan juga dua remaja lelaki tersebut.

Difahamkan kedua-dua budak lelaki itu baru berusia 14 dan 15 tahun.

Video tersebut bagaimanapun telah dip4damkan. Namun ia tidak menghaIang w4rgamaya lain untuk terus mengec4m perbuatan Safiey itu yang juga dilihat seperti melakukan chiId gr0.oming.

Dalam video tersebut, jelas kelihatan Safiey bersama rakannya melakukan tarian tidak sen0noh dengan mengg0yangkan bvah d4.d4nya untuk diperlihatkan kepada dua remaja tersebut.

Seorang pencer4mah bebas, dikenali dengan nama Akhi Fairuz Al-Jengkawi membuat satu pended4han dan tegvran di Facebook mengenai perkara tersebut.

Menurutnya, sehingga sekarang dia tidak faham mengapa pihak beraut0riti hanya membiarkan goIongan seperti itu menunjukkan gaya hidup bebas mereka yang s0ngsang di media sosial. Katanya lagi, golongan tersebut telah membuat pelbagai pr0.vokasi.

Kes1an mak ny4h lain terpaIit sama. Mereka ada je yang nak berubah, cari rezeki halal,” tulis Akhi

Tambahnya lagi, kas1han pada goIongan seperti itu yang ingin berubah kerana turut terpaIit dengan isu yang sama yang dit1mbulkan oleh segelintir daripada mereka.

Sementara itu, Akhi menasihatkan kepada ibu bapa lain untuk memuat turun g0ogle family for parents di telefon pintar masing-masing dan google family for chiIdren di telefon pintar anak-anak.

Aplikasi ini adalah bagi mem4ntau dan juga menghadkan penggunaan g4jet anak-anak.

Sementara itu, terdapat juga w4rgamaya di Twitter yang meminta untuk melap0rkan akaun Instagram milik Safiey kerana telah melakukan chiId gr0.oming. Semoga isu ini dapat diselesaikan segera.

 

Sumber: Kosmo! Online (Nor Azihan Binti Md. Ghazali), OMM, KOOL FM

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.