(Video) “Makin kacak lepas bercer4i”- Meng4ku duda anak seorang, pemuda terpaksa terangkan perkara sebenar kepada wanita DM nak kenal

Keluarga Tempatan

AURA duda tu,” demikian antara komen yang tertera pada video seorang pemuda yang memaparkan transf0rmasinya dirinya.

Video tersebut menunjukkan perubahan diri dan penampilannya sewaktu bergeIar suami dan selepas bergeIar duda.

Perk0ngsian yang menarik perhatian ramai itu setakat ini meraih hampir 900,000 tontonan di aplikasi TikTok.

Berk0ngsi cerita kepada mStar, Mohd Saifuddin Talib, 23, meng4kui dia mer4kam video tersebut hanya kerana mahu mengikut trend di TikTok.

Bagaimanapun dia tidak menyangka ramai pula yang percaya dirinya benar-benar seorang duda sedangkan dia sebenarnya masih lagi bujang.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by mStar (@mstaronlineofficial)

“Idea duda tersebut terinspirasi disebabkan kawan-kawan yang menggeIar saya ‘duda’ kerana pvtus cinta. Jadi saya menggunakan gambar beberapa tahun lepas bersama anak saudara saya dan gabvngkan dengan gambar terkini.

“Saya tak berniat pun untuk men1pu sesiapa, p0sting itu hanya untuk suka-suka sahaja sebab orang buat trend sebelum dan selepas ada pasangan. Tapi ramai sangat dah buat, jadi saya pun buatlah sedikit kelainan.

IMG_8483

Saif hanya sekadar mahu mengikut trend video transf0rmasi penampilan di TikTok dengan gayanya tersendiri.

“Tak sangkalah pula video tersebut viral dan menjadi trend ‘duda gIow up’. Cuma saya nak mem0hon maaf jika ramai yang saIah faham di sebalik video viral duda tersebut.

“Sebenarnya saya masih bujang dan belum berkahwin, cuma nak hasilkan video gIow up dan mahukan sesuatu yang menarik perhatian ramai,” katanya yang menetap bersama keluarganya di George Town, Pulau Pinang.

Lebih mesra disapa Saif, dia belum pernah mended4hkan secara terbuka perkara sebenar kepada pengguna di TikTok selepas videonya viral sehingga ada yang menghantar mesej mahu berkenalan dengannya kerana ‘aura duda’.

“Disebabkan saya tak pernah ded4hkan perkara sebenar, ramai yang beranggapan sedemikian. Bagi saya, aura duda tu memang wujudlah sebab saya tengok ramai je duda-duda yang jadi semakin kacak selepas mereka bercer4i.

“Mungkin sebab waktu ada isteri dulu mereka stres atau tak ada masa nak fokus pada diri sendiri, jadi bukan satu perkara yang mustahil untuk duda berubah.

“Ade je yang DM tanya sama ada saya duda dan mahu berkenalan, rasanya 70 peratus daripadanya adalah wanita bujang. sebab mungkin mereka anggap saya lebih berumur dan banyak pengalaman sebagai duda.

IMG_8481

B4yi di dalam video tersebut merupakan anak saudara Saif.

“Tetapi saya memang akan terangkan perkara yang sebenar kepada setiap orang yang DM. Selepas saya dah terangkan, ada yang terkejvt dan ada juga yang boleh agak saya ni bujang.

“Sebab dari gambar pun mereka dah boleh lihat yang saya ni masih lagi muda. Tapi kalau ada j4nda yang berminat, mungkin saya akan menoIak sebab buat masa sekarang ini saya mahu fokus pada kerjaya dan belum bersedia untuk mendirikan rumah tangga,” katanya yang bekerja sebagai seorang juruteknik di G Hotel, Pulau Pinang.

Menurut anak keIahiran Kedah ini, dia pernah mempunyai seorang kekasih pada 2018 namun hvbungan mereka hanya kekal selama tiga tahun sahaja.

Saif masih belum membuka hatinya untuk mana-mana wanita dan mahu fokus kepada kerjaya buat masa ini.

“Hubungan saya dengan bek4s kekasih dulu hanya bertahan selama tiga tahun sahaja, kami berpisah pada tahun 2020. Punca kami pvtus dulu sebab saIah faham dan waktu itu masing-masing nak ikut haluan sendiri.

Satu je saya nak pesan, jangan cari pengganti hanya untuk hvbungan yang sementara.

MOHD SAIFUDDIN TALIB

“Masa tu rasa agak kec3wa dan sedih, tapi saya anggap semua tu uj1an bagi untuk jadi lebih matang dalam perhvbungan yang akan datang. Saya percaya j0doh, ajaI dan m4ut itu semua ditentukan oleh Allah.

“Sekarang ni dah hampir setahun jugalah single dan masih belum rasa terbuka hati untuk ada hubungan dengan sesiapa. Buat masa ni saya hanya memilih untuk berkawan je,” ujarnya.

Anak ketujuh daripada lapan beradik ini memberitahu, dia juga membuat video tersebut untuk dijadikan pembakar semangat buat para jejaka yang kec3wa kerana pvtus cinta.

Jelasnya lagi, jangan terlalu cepat mahu cari pengganti semata-mata untuk hubungan yang sementara.

“Saya buat video ni untuk mewakili ‘s4d boys’ kat luar sana untuk terus fokus dengan diri sendiri dan jangan terlalu lama bersed1h. Saya tahu, sebab saya sendiri pun pernah lalui situasi macam tu.

IMG_8482
Saif (kanan, tengah) merupakan anak ketujuh daripada lapan beradik.

“Satu je saya nak pesan, jangan cari pengganti hanya untuk hvbungan yang sementara. Lebih baik luangkan masa yang ada tu untuk sayangi diri sendiri dahulu.

“InsyaAllah j0doh akan sampai bila dah tiba masanya nanti,” katanya.

 

Sumber: mStar

Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Coretan Ummi

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.